دود اختلاف نظر مسکن و نیرو در چشم هزاران خریدار مسکن مهر

دود اختلاف نظر مسکن و نیرو در چشم هزاران خریدار مسکن مهر

http://www.bananews.ir/در حالیکه وزارت راه و شهرسازی زمان تحویل واحدهای مسکن مهر را منوط به تحقق وعده وزارت نیرو برای تامین خدمات زیربنایی و انشعابات آب و برق اعلام کرده، وزارت نیرو تاکید دارد که "در هیچ مسکن مهری مشکل آب و فاضلاب نداریم"؛ بدین ترتیب تکلیف چندین هزار خریدار مسکن مهر همچون توپی سرگردان در زمین دو وزارتخانه می‌چرخد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irخریداران مسکن مهر که سال‌هاست با واریز اقساطی مبلغ ساخت ساختمان‌هایشان اکنون باید در واحدهای خریداری شده مستقر شوند اسیر ناهماهنگی‌های به وجود آمده شده‌اند و با وجود اینکه موعد تحویل خانه‌هایشان رسیده باید باز هم منتظر بمانند چراکه وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی ساخت اعلام می‌کند که "ساخت این واحدها تمام شده و حتی کلید و پریزشان هم نصب شده و تحویل این واحدها منتظر ارائه خدمات زیربنایی همچون برق و انشعاب آب و فاضلاب از سوی وزارت نیرو و تامین گاز از سوی وزارت نفت است".

 

اما مشکل اینجاست که وزارت نیرو این موضوع را رد و اعلام کرده که "در هیچ مسکن مهری مشکل آب و فاضلاب نداریم."

به گفته پرورش مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، آب و فاضلاب واحدهای مسکن مهر تکمیل هستند و طبق تعهدمان فقط باید در ۲۰۰۰ واحد در پردیس خدمات آب و فاضلاب را اجرا کنیم.

وی اظهار کرد: در مورد واحدهایی که جدید ساخته می‌شوند وزیر سابق راه و شهرسازی گفته بود که "خودشان آب را تامین می‌کنند" و در مورد واحدهای باقیمانده پرند نیز حدود ۱۰ هزار واحد وجود دارد که در دولت قبل گفته شده بود خودشان خدمات‌رسانی می‌کنند اما نه برای انجام کار مراجعه کردند و نه آمدند حساب و کتاب کنند وگر نه در پرند و پردیس جایی نیست که آب بخواهند و ما تامین نکنیم.

این در حالی است که پیش از این محمدرضا امیرکمالی، نماینده وزیر نیرو در امور مسکن مهر به ایسنا گفته بود۶۴۰ هزار واحد مسکونی مهر در صف انتظار برای آب، برق و فاضلاب هستند و معضل اصلی وزارت نیرو عدم تامین منابع مالی برای ایجاد زیرساخت‌های آب، برق و فاضلاب است به گونه‌ای که در حال حاضر بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان بدهی داریم و پنج هزار میلیارد تومان نیز برای تامین همزمان آب، برق و فاضلاب مورد نیاز است.

به گفته وی براساس بند ۴ مصوبه هیات وزیران در سال گذشته منابع مالی از طریق آورده متقاضیان و فروش اراضی و املاک وزارت راه و شهرسازی تامین می شود و شرکت‌های ما با توان اجرایی بالا آماده هستند در صورت تامین منابع مالی در کوتاه ترین زمان ممکن پروژه‌ها را اجرا و تکمیل کنند.

این درحالی است که اکنون وزارت نیرو اعلام می کند فقط برای تامین آب و فاضلاب ۲۰۰۰ واحد در پردیس تعهد دارد و وزارت راه و شهرسازی از آماده بودن چند هزار واحد مسکن مهر در پردیس و پرند خبر می‌دهد که برای تحویل فقط منتظر انجام تعهدات وزارت نفت و نیرو هستند.

در این باره یکی از مدیران ارشد شرکت عمران شهر جدید پردیس به ایسنا گفت: واحدهایی در شهر جدید پردیس وجود دارند که با وجود اینکه تکمیل هستند و تا کلید و پریزهایشان نصب شده به دلیل وصل نبودن انشعاب آب و برق، نمی‌توانیم تحویل دهیم. همچنین با صحبت‌هایی که با وزارتخانه‌های تکمیل کننده خدمات زیربنایی داشتیم آنها هیچ زمان دقیقی را برای ارائه و تکمیل این خدمات اعلام نکرده‌اند.

همچنین به گفته ولی‌پور، مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس تحویل ۳۰۰۰ واحد مسکن مهر پردیس در حالی عقب می‌افتد که خدمات زیربنایی این واحدها تکمیل نیست و وزارتخانه‌های نفت و نیرو برای تامین آب، برق، گاز و فاضلاب این واحدها تاخیر دارند درصورتیکه اگر وزارت نیرو همکاری کند این واحدها افتتاح می‌شوند.

البته چند روز پیش نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور از تکلیف این معاونت برای تامین مالی مسائل زیر بنایی مسکن مهر خبر داد و اعلام کرد که از سوی دولت به این معاونت تاکید شده بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان برای آماده‌سازی زیربنای پروژه‌های مسکن مهر از منابع دولت تخصیص دهد.

امید است با تخصیص ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتباری که نوبخت وعده آن را داده زیربنای پروژه‌های مسکن مهر تامین و کشمکش موجود میان وزارتخانه‌ها خاتمه یابد.

 

ایسنا

    نظرات