۶۶۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور فاقد آب هستند/ لزوم احداث ۲۲۰۰ مدرسه

۶۶۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور فاقد آب هستند/ لزوم احداث ۲۲۰۰ مدرسه

http://www.bananews.ir/

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: ۶۶۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور فاقد آب و ۶۷۵ هزار واحد فاقد برق هستند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irاحمد اصغری مهرآبادی در جلسه شورای مسکن استان لرستان اظهار داشت: برای مسکن مهر کشور ۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط دولت گذشته تصویب و تا کنون ۴۵ هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده که دولت فعلی نیز با پرداخت ۵۰ هزار میلیارد موافقت کرده است.

 

وی افزود: فروش اقساطی یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور انجام شده و مبلغ اقساط وصول شده تا به امروز سه هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان بوده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر به کمک ۲۰۰ میلیارد تومانی وزارت راه و شهرسازی از محل یارانه ها در تامین خدمات زیر بنایی مسکن مهر کشور اشاره کرد و بیان داشت: مطابق قانون ساماندهی و حمایت از عرضه و تولید مسکن دستگاههای متولی مکلف هستند برای تامین خدمات زیربنایی اقدام کنند و ما نیز در وزارت راه و شهرسازی تا جایی که ممکن است با آن ها همکاری خواهیم کرد.

مشکلات زیربنایی واحدهای مسکن مهر در کشور

اصغری مهرآبادی تصریح کرد: از محل هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مصوبه دولت قبل قرار بود دولت، وزارت نیرو و استانداری ها هر کدام ۴۰۰ میلیارد تومان پرداخت کنند که تا کنون بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان از این محل نیز در اختیار وزارت نیرو قرا گرفته است.

این مسئول عنوان کرد: همچنین در راستای تفاهم نامه مشترکی که بین وزیران وقت راه و شهرسازی و نیرو منعقد شده بود برای هر واحد ۹۰۰ هزار تومان از محل تسهیلات پیش بینی شده بود که این مقدار نیز پرداخت شده است.

وی به بیان برخی مشکلات زیربنایی واحدهای مسکن مهر کشور پرداخت و بیان داشت: ۶۶۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور فاقد آب و ۶۷۵ هزار واحد فاقد برق هستند که ۷۵۰ هزار واحد نیز به گاز نیاز دارند و تمامی آن ها مشکل فاضلاب دارند.

پروژه های مسکن مهر کشور نیازمند دو هزار و ۲۵۰ مدرسه هستند

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر به مشکلات خدمات روبنایی واحدهای مسکن های مهر کشور اشاره کرد و گفت: مطابق برآوردهای صورت گرفته پروژه های مسکن مهر سراسر کشور نیازمند دو هزار و ۲۵۰ مدرسه هستند.

اصغری مهرآبادی عنوان کرد: همچنین این پروژه ها نیازمند ۸۴۰ باب مسجد، ۳۰۰ باب کلانتری و ۴۵۰ واحد درمانی هستند که تعدادی از آن ها از محل منابع داخلی وزراتخانه راه و شهرسازی در حال ساخت و تعدادی دیگر تکمیل شده اند.

اصغری مهرآبادی ادامه داد: کار ساخت ۲۸۰ مدرسه در محل پروژه های مسکن مهر شروع شده که تا کنون ۹۰ باب مدرسه و ۲۷۰ مسجد تکمیل شده است.

مشکل اصلی مسکن مهر لرستان در بحث آماده سازی است

وی به برخی مشکلات آماده سازی مسکن مهر کشور اشاره کرد و اظهار داشت: مشکل اصلی مسکن مهر استان لرستان در بحث آماده سازی و مکانیابی نادرست است که در سطح کشور نیز مشکلات مشابه به این موضوع وجود دارد.

اصغری مهرآبادی بیان داشت: برای این منظور در خصوص آماده سازی پروژه های مسکن مهر لرستان نیز اقدامات زیادی انجام شده و وزیر راه و شهرسازی برای مرحله اول مبلغ پنج میلیارد تومان کمک کرده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر عنوان کرد: مطابق مصوبه دولت دهم برای هر متر مربع بایستی پنج هزار و ۲۰۰ تومان حق بیمه پرداخت شود که متاسفانه در استان های مختلف در این زمینه با سلیقه های مختلف عمل می کنند و گاهی دیده شده که به ازای هر متر مربع ۲۰ هزار تومان هم دریافت کرده اند و سازمان تامین اجتماعی می گوید مصوبه دولت برای ما لازم الاجرا نیست و ما بایستی تمام حق بیمه را دریافت کنیم.

مشکلات بیمه ای و مالیاتی پروژه های مسکن مهر

اصغری مهرآبادی افزود: در جلسه ای که اخیرا با حضور دکتر ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شد سازمان تامین اجتماعی پیشنهاد داد پنج هزار و ۲۰۰ تومان را مردم بپردازند و مابقی را دولت متقبل شود.

وی عنوان کرد: برای این منظور نامه ای برای معاون اول رئیس جمهور فرستاده شد که این موضوع را بررسی کند و تا تصمیم نهایی در این مورد سازمان تامین اجتماعی می بایست همان پنج هزار تومان را از مردم دریافت کند.

وی به مشکلات مالیات نیز در بحث مسکن مهر اشاره ای داشت و گفت: در این زمینه نیز اکثر استان ها مشکل دارند به عنوان مثال در استان اصفهان بجای ۳۰۰ هزار تومان برای هر واحد چهار میلیون تومان هم گرفته اند و این در حالی است که مطابق مصوبه دولت به ازای هر واحد بایستی حداکثر ۳۰۰ هزار تومان گرفته شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر در خصوص کمک وزارت راه و شهرسازی برای احداث خدمات روبنایی به استان لرستان گفت: ما به تکمیل پروژه های نیمه تمام در این زمینه کمک خواهیم کرد ولی در مورد پروژه هایی که شروع نشده اند تعهدی نمی دهیم و همچنین برای رسیدگی به اعتراض پیمانکاران مسکن مهر استان مبنی بر افزایش قیمت ساخت تصمیم گیری خواهیم کرد.

 

مهر

    نظرات