پرونده مسکن مهر در شهر جدید مجلسی بسته شده است

پرونده مسکن مهر در شهر جدید مجلسی بسته شده است

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید مجلسی اصفهان گفت : پرونده مسکن مهر در شهر جدید مجلسی بسته شده است و مشکل در حال حاضر تامین خدمات روبنایی در این شهر است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irدرباره‌ی مشکلات تحویل واحد‌های شهر جدید مجلسی با وزارت نیرو برای تامین آب و برق این واحد‌ها اظهار کرد: قرار بود یک سوم هزینه‌ تاسیسات زیربنایی توسط وزارت راه و شهرسازی تامین شود، یک سوم از محل بودجه‌های داخلی وزارت نیرو و یک سوم از منابع استانی که در استانداری‌ها وجود دارد.

 

وی افزود: ما در شهر جدید مجلسی یک سوم بودجه را خود تامین و پرداخت کرده‌ایم، اما یک سوم از سهم استانی آن محقق نشده است.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید مجلسی با بیان این‌که منابع داخلی وزارت نیرو برای تامین خدمات زیربنایی محقق نشده افزود: ولی با یارانه‌هایی که در زمان خودش به شرکت توزیع برق و آب و فاضلاب تعلق گرفت مشکلات تامین خدمات زیربنایی شهر جدید مجلسی در رابطه با واحد های مسکن مهر حل شد.

احمدی در ادامه درباره‌ی تبدیل واحد‌های شهر جدید مجلسی از ۹۹ ساله به خود مالکی اظهار کرد: از ۹ هزار واحدی که در شهر جدید مجلسی ساخته شده ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ واحد مربوط به تعاونی‌های مسکن مهر است و حدود چهار هزار واحدش تفاهم‌نامه‌های سه جانبه هستند.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید مجلسی با اشاره به این‌که زیر هزار واحد دراین شهر خودمالکی هستند، افزود: در این بخش بالای ۹۵ درصد واحد‌ها ساخته شده و در بخش تعاونی‌های مسکن نیز بالای ۹۵ درصد به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: تمام پروژه‌ها در این شهر جدید به بهره‌برداری رسیده ، در حقیقت پرونده مسکن مهر در شهر جدید مجلسی بسته شده است.

احمدی با بیان این‌که مشکل در حال حاضر تامین خدمات روبنایی است تصریح کرد: به ازای هر واحد ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان سرمایه‌گذاری وجود دارد و با توافقاتی که با انبوه‌سازان و سرمایه‌گذاران ایجاد شده، قرار است در سه سال آینده میزان سرمایه‌گذاری‌ها به بالای ۸۰ میلیارد تومان برسد.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید مجلسی خاطر نشان کرد: کل پروژه مسکن مهر به صورت کامل همراه با خدمات آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، مذهبی و تجاری در شهر جدید مجلسی به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهر جدید مجلسی در ۶۵ کیلومتری جنوب غربی استان اصفهان قرار دارد و فلسفه‌ی وجود آن برای جلوگیری از سرریزی جمعیت در استان اصفهان، همچنین جلوگیری از تخریب حاشیه زاینده‌رود بوده و اسکان کارکنانی که در صنایع منطقه بودند شکل گرفته است.

مکانیابی این شهر جدید در سال ۱۳۶۵ انجام شده و طرح آن در سال ۱۳۶۸ تصویب شده است و سکونت در این شهر از سال ۱۳۷۰ تحقق پیدا کرده است.

 

ایسنا

    نظرات