بازار خرید و فروش مسکن دچار رکود است

بازار خرید و فروش مسکن دچار رکود است

http://www.bananews.ir/دبیر اتحادیه املاک تهران گفت: بازار خرید و فروش مسکن دچار رکود است اما بازار اجاره بهای مسکن روند عادی را دارد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمصطفی قلی خسروی اظهار داشت: قیمت ها که در گذشته افزایش قابل توجهی داشته در ادامه روند کاهشی نداشته و قدرت خرید مردم همچنان پایین تر است.

وی گفت: کسادی بازار ارز و سکه طلا نیز موجب ثبات قیمت مسکن شده است و شاید زمان مناسب برای خرید مسکن باشد.

خسروی افزود : آمارهای سامانه ثبت املاک نشان می‌دهد خرید و فروش مسکن در تهران و سراسر کشور وجود دارد ثبات قیمت مسکن ادامه خواهد داشت.

وی درباره تاثیر احتمالی طرح افزایش وام مسکن به ۸۰ میلیون تومان همراه با راه اندازی صندوق های پس انداز مسکن هم گفت : نظر ما این است که تا ۸۰ درصد قیمت مسکن با وام تامین شود چون تا حدودی بر قیمت هاتاثیرگذار خواهد بود اما با توجه به رکود حاکم بر بازار و کاهش قدرت خرید ، اثر تورمی جدی نخواهد داشت.

خسروی تاکید کرد : قدرت خرید مردم پایین است و اقشار ضعیف و متوسط جامعه در تامین مالی مسکن خود مشکل دارند که افزایش وام مسکن می تواند راهی برای خانه دار شدن این افراد باشد.

وی گفت : زمانی وام های ۱۵ میلیون تومانی حدود ۳۸ درصد قیمت یک آپارتمان را در تهران تامین می کرد اما هم اکنون وام ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومانی به طور میانگین حدود ۱۲ درصد از قیمت یک واحد را تامین می کند و ۸۲ درصد از قیمت مسکن را باید خریدار تامین کند.

دبیر اتحادیه املاک تهران گفت : هرچند این وام می تواند بر بازار تاثیر مثبت داشته باشد اما این وام در شهرهای بزرگ که قیمت ها هم بالاست تاثیر چندانی نخواهد داشت.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات