۱۰ درصد ساختمان‌های در حال ساخت استان تهران بازرسی شد

۱۰ درصد ساختمان‌های در حال ساخت استان تهران بازرسی شد

http://www.bananews.ir/مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از نظارت جدی بر ساخت و سازهای شهری خبر داد و گفت: ۱۰ درصد از ساختمان‌های در حال ساخت استان تهران بازدید و بازرسی شده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)،فریبرز واحدی گفت: براساس ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و دستور العمل وزارتی، نظارت بر چگونگی رعایت مقررات ملی ساختمان و قوانین شهرسازی و معماری را به صورت جدی آغاز کرده ایم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از بازدید و بازرسی مهندسان دارای پروانه اشتغال بکار استان تهران از ۱۰ درصد از ساختمان‌های در حال ساخت این استان خبر داد.

واحدی با اشاره به روند فعالیت کارشناسان ماده ۳۵ تصریح کرد: کارشناسان مربوطه با مراجعه به مراجع صدور پروانه و دریافت مدارک مربوط به پروانه های صادره از ساختمانهای دردست احداث آن مرجع بصورت موردی بازدید بعمل می آورند که در صورت رویت تخلفات ساختمانی ، موضوع تخلفات به مهندسین ناظر و مجری جهت اصلاح ابلاغ و همزمان طی نامه ای از مرجع صدور پروانه توقف ادامه عملیات ساختمانی و عدم صدور پایان کار تا رفع تخلف اعلام می شود.

واحدی افزود : در صورت عدم اصلاح موارد تخلف مهندسین مربوطه به شورای انتظامی ساختمان نظام مهندسی ساختمان معرفی می گردند و پایان کار برای آن ساختمانها صادر نخواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با تاکید بر ضرورت اجرای ماده ۳۵ و نظارت عالیه بر ساخت و سازهای شهری تاکید کرد : بسیار امیدوارم تا این نظارتهای جدی سبب ترویج اصول معماری و شهرسازی، اعتلای مهندسی استان، بالابردن کیفیت خدمات مهندسی و اجرای صحیح مقررات ملی ساختمان شود.

وی همچنین یاد آور شد استفاده از شرکتهای حقوقی ذیصلاح در راستای اجرای ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان از برنامه های سالجاری این اداره کل است. واحدی در پایان اعتلای دانش مهندسی، افزایش بهره وری منابع، مواد و انرژی را از مهمترین دستاوردهای اجرای ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی عنوان کرد .

 

مهر

    نظرات