افزایش ۲ تا ۲۴ هزار تومانی نرخ بلیت قطار

افزایش ۲ تا ۲۴ هزار تومانی نرخ بلیت قطار

http://www.bananews.ir/از ۱۱ مهر ماه نرخ بلیت ۷۰ درصد مسیر قطارها از ۲ تا ۲۴ هزار تومان افزایش می‌یابد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)،راه آهن با عنوانهای مختلف خدمات ایستگاهی، تعدیل قیمت و در نهایت شناورسازی به تدریج در صدد آزادسازی نرخ ها هستند و شناورسازی مبحثی‌که این روز‌ها در مقوله مسافرت و خدمات مسافری کاربرد بسیاری پیدا کرده است و پس از اینکه شرکت‌های هوایی با این بهانه بلیت‌های خود رو به بالا‌ترین نرخها رساندند، این بار شرکت‌های ریلی هم در پی تحقق این هدفمند.

براساس این گزارش غلام حسین عبدالهی دبیر انجمن صنفی حمل و نقل ریلی با اشاره به این که درخواست افزایش قیمت تقدیمی از نخستین روزهای سال هم اینک به تایید شرکت راه آهن رسیده است گفت: این نخستین افزایش قیمتها در یکسال گذشته است.

ویبا اشاره به اینکه افزایش تقریبا ۵ هزار تومانی نرخ بلیت در سال گذشته را که با عنوان خدمات ایستگاهی از مسافران دریافت شد متعلق به شرکت راه آهن است، گفت: باید طبق نرخ تورم و برای پوشش هزینه های سرمایه گذاری، خدمات رسانی و تعمیرات قیمت بلیت ها نیز افزایش یابد.

دبیر انجمن صنفی حمل و نقل ریلی با اشاره به اینکه پس از واگذاری بخش مسافری شرکت راه آهن به بخش خصوصی، سرمایه گذاران بدون برخورداری از یارانه دولتی باید همه هزینه های خود را از محل فروش بلیت تامین کنند، افزود: این افزایش قیمت تنها حدود ۴۰ درصد نیاز ما را تامین می کند و مانع ورشکستگی ۱۱ شرکت فعال در این بخش می شود.

وی افزایش قیمت بلیت قطار در یکسال گذشته را رد کرد ،گفت: شرکتها آزادسازی نرخ بلیت را هر بار در یک مسیر انجام می دهند و همین موضوع باعث شده رسانه ها به اشتباه آن را افزایش چندباره نرخ اعلام کنند.

و از همین رو مسئولان راه آهن که نشان داده اند از بکار بردن عبارت گرانی بشدت بیزارند، حاضر به پاسخگویی در این باره نشدند.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات