بازسازی بافت‌های فرسوده زاهدان نیازمند برنامه‌های کلان

بازسازی بافت‌های فرسوده زاهدان نیازمند برنامه‌های کلان

http://www.bananews.ir/نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست‌ها و برنامه‌های کلان برای بازسازی بافت‌های فرسوده شهر زاهدان باید تدوین شود.

به گزارش بنانیوز ؛ ناصر کاشانی افزود: چنانچه آگاهی‌بخشی به صورت صحیح انجام شود، مردم نیز پای کار می‌آیند و می‌فهمند که آنها نیز برای نوسازی بافت‌های فرسوده مسئولیت دارند.

نماینده مردم زاهدان در ادامه خاطرنشان کرد: زلزله‌هایی که در سال‌های اخیر در کشور اتفاق افتاده، ضرورت توجه به نوسازی بافت‌های ناپایدار و آسیب پذیر را دو چندان کرده است.

وی تصریح کرد: فرسودگی بافت‌های شهری امروز به‌عنوان عاملی برای جلوگیری از تحقق روش‌های مدرن مدیریت شهری در شهرسازی به حساب می‌آید.

کاشانی خاطرنشان کرد: همین امر هم منجر به عدم‌پیشرفت و توسعه شهر شده است.

کاشانی افزود: وجود بافت‌های فرسوده در نقاط مختلف شهر زاهدان سبب شده است که بحث‌های مرتبط با توسعه و نوسازی، علاوه بر موضوعات کالبدی در ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی نیز بیش از پیش مطرح شوند.

وی گفت: این بافت‌ها از کمبود و ناکافی بودن سطح شبکه‌ها و معابر دسترسی به خدمات شهری رنج می‌برند و اغلب معابر آن عرض کمتر از ۶ متر دارند که امنیت این محلات را به شدت با آسیب مواجه می‌کنند و از سوی دیگر به هیچ‌وجه متناسب با زندگی شهری امروز نیستند.

نماینده مردم زاهدان افزود: این بافت‌ها به لحاظ اجتماعی و فرهنگی نیز به دلیل تمرکز کمتر جمعیت تبدیل به مناطق ناامن و مراکز جرم‌خیز شده‌اند.

وی اظهار کرد: رفع نابسامانی‌های موجود و ارتقای کیفی و کمی شرایط زیست محیطی، مستلزم برنامه‌ریزی و تهیه و تدوین و ساماندهی توسعه پایدار شهری و بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و اجرا و نظارت صحیح این برنامه‌ها در این مناطق توسط مسوولان تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز و استفاده بهینه از مشارکت مردمی است.

    نظرات