سرمایه گذاری ۱۴۰ هزار میلیارد تومانی در بخش ساخت وساز

سرمایه گذاری ۱۴۰ هزار میلیارد تومانی در بخش ساخت وساز

http://www.bananews.ir/سالانه حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار میلیارد تومان در بخش ساخت و ساز شهری و صنعتی در کشور سرمایه‌گذاری می‌شود و اگر با استفاده از فناوری‌های نوین ساختمان بتوانیم طول عمر ساختمان‌ها را بالا ببریم، رقم قابل ملاحظه‌ای در سرمایه ملی کشور صرفه‌‌جویی خواهد شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)،کاظمی،با بیان اینکه باید ساز و کارهای کشورهای دیگری که شرایط اقلیمی و فرهنگی و اقتصادی مشابه ما را دارند و در ساخت و ساز موفق هستند را بررسی کنیم، گفت: از شهر استانبول بازدید داشتیم و شرایط آنجا را مورد بررسی قرار دادیم. کشور ترکیه در بحث ساخت و ساز بسیار موفق عمل کرده است.

وی تصریح کرد: در کشور ما در بخش ساخت و ساز حلقه‌های مجزا از هم وجود دارد که در ساخت و ساز دخیل هستند. از مسئولان وزارت راه و شهرسازی که در تصمیم‌گیری‌های کلان این بخش دخیل هستند تا شهرداری‌ها، بانک‌ها، بیمه‌ها و نظام مهندسی. این مجموعه‌ها باید ارتباط تعریف شده و مشخص داشته باشند تا این حلقه‌های زنجیر به هم متصل شود.

نائب رییس دوم سازمان نظام مهندسی استان تهران خاطرنشان ساخت که سالانه حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار میلیارد تومان در بخش ساخت و ساز شهری و صنعتی در کشور سرمایه‌گذاری می‌شود و اگر با استفاده از فناوری‌های نوین ساختمان بتوانیم طول عمر ساختمان‌ها را بالا ببریم، رقم قابل ملاحظه‌ای در سرمایه ملی کشور صرفه‌‌جویی خواهد شد.

کاظمی تاکید کرد: باید یک ارتباط منطقی بین این اجزا ایجاد شود، زیرا پروسه ساخت و ساز مانند یک زنجیر از اعضای مختلف تشکیل شده است و قدرت آن را هماهنگی این زنجیر تعیین می‌کند.
نائب رییس دوم سازمان نظام مهندسی استان تهران، سپس به مشکلات پیش روی این سازمان اشاره کرد و مهمترین مشکل را عدم تعریف ارتباط صحیح بین اجزای یاد شده دانست.

وی گفت: اگر در این زنجیره هر کسی وظایف خود را دقیقا بداند، آن وقت هر کس پاسخگوی مسئولیت خود خواهد بود. مشکل عمده، نبود تعامل و ارتباط تعریف شده است.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات