البرزی‌ها روزانه ۲۷۰ لیتر آب مصرف می‌کنند

البرزی‌ها روزانه ۲۷۰ لیتر آب مصرف می‌کنند

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز بر واقعی شدن تعرفه و قیمت آب تأکید کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)،غلامرضا رضایی‌فر گفت: هرچند درحال حاضر یک سوم میانگین بارش‌های جوی دنیا در ایران اتفاق می‌افتد ولی به دلیل عدم مدیریت در مصرف آب، کمبود آب به بحران جدی در کشور تبدیل شده است.

وی افزود: متاسفانه سرانه مصرف آب در کشور ما تقریباً دوبرابر میانگین جهانی است که همین امر باعث شده علی‌رغم بارش‌های مناسب باز با کمبود آب مواجه باشیم.

وی در ادامه به سرانه مصرف روزانه آب در استان البرز اشاره کرد و گفت: در حال حاضرسرانه مصرف روزانه آب توسط هر البرزی از سرانه آن که حدود ۱۵۰ لیتر درشبانه‌روز است نیزفراتر رفته و به حدود ۲۷۰ لیتر می‌رسد.

این مسئول افزود: با توجه به شرایط بحرانی موجود باید همه شهروندان در بحث فرهنگ‌سازی برای تعدیل مصرف آب مشارکت داشته باشند.

رضایی‌فر تأکید کرد: بدون شک با توجه برداشت‌هایی که از منابع فعلی تامین آب صورت می‌گیرد، سال آینده با چالش جدی درتامین و توزیع آب مواجه خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز یادآور شد: مشکل کمبود آب حتی می‌توانست امسال نیز برای استان به ویژه شهرستان کرج مشکل‌ساز شود که خوشبختانه با اجرای ضربتی سامانه بین راهی ایستگاه پمپاژ آب، خط انتقال آب سد طالقان حل شد.

وی ادامه داد: طی این طرح درمدت کوتاه ۴۷ روز توانستیم سهم خود را از این سد که ۶۵۰ لیتر در ثانیه بود به بیش از ۱۱۰۰ لیتر افزایش دهیم.

رضایی‌فر در بخش دیگری از صحبت‌های خود به غیرواقعی بودن قیمت فروش آب اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده برای تولید هر هزار لیتر آب، معادل هزار تومان است در صورتی که پرداختی مردم حدود ۳۲۵ تومان است، بنابراین اصلاح تعرفه‌ها وواقعی شدن قیمت آب ضروری به نظر می‌رسد.

وی در پایان گفت: بدون شک با واقعی شدن قیمت آب، شهروندان در مصرف آب بیشتر صرفه‌جویی می‌کنند و از این نعمت خدادادی بهینه‌تر استفاده خواهند کرد.

 

ایسنا

    نظرات