ساختمان های کشور در بحث رعایت مصرف انرژی نمره منفی گرفتند

ساختمان های کشور در بحث رعایت مصرف انرژی نمره منفی گرفتند

http://www.bananews.ir/قربانخانی گفت: اغلب ساختمان های کشور از لحاظ استحکام و مباحث فنی ،اصول معماری و از همه مهمتر در بحث مصرف انرژی از نمره بسیار پائینی برخوردارند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)،حسن قربانخانی با اشاره به اینکه نقش مجریان دارای صلاحیت در ساخت سازه هایی ایمن ،بسیار پر اهمیت است ،افزود: علم و تجربه مهندسی ، بی شک تنها در اختیار مهندسانی است که اطلاعات و تجربیات لازم را در این حرفه کسب کرده اند و صلاحیت آنها از طریق اعطای پروانه اشتغال به کار توسط وزارت راه و شهرسازی ساختمان تائید شده است.

قربانخانی در ادامه تصریح کرد: نتیجه ساخت ساختمان ها توسط سرمایه گذارانی که علم این امر مهم را ندارند ، معضلی است که در حال حاضر با آن رو برو هستیم.

وی درادامه اظهار داشت:‌اغلب ساختمان های کشور از لحاظ استحکام و مباحث فنی ،اصول معماری و از همه مهمتر در بحث مصرف انرژی از نمره بسیار پائینی برخوردارند.

نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در ادامه توضیح داد: ساختمان یک سرمایه ملی است و ساخت ایمن ساختمان هایی که با جان و آرامش شهروندان دارای ارتباط مستقیم است ، وظیفه مهندسان آموزش دیده به شمار می رود .

قربانخانی با بیان اینکه تلاش های مثبتی نیز در حال انجام است افزود: عزم مسئولان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برای پیاده سازی راهکارهای لازم جهت تامین امنیت و آرامش شهروندان جدی است .

نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران درادامه خاطر نشان کرد: لزوم استفاده از مجریان ذیصلاح در پروژه های ساختمانی ضروری است.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات