صندوق ضمانت کیفیت ساختمان به نفع بهره‌برداران است

صندوق ضمانت کیفیت ساختمان به نفع بهره‌برداران است

http://www.bananews.ir/رییس کانون انبوه‌سازان تهران گفت: در صورت به وجود آمدن راهکارهای اجرایی، ایجاد صندوق ضمانت کیفیت ساختمان گامی مثبت در جهت خدمات به متقاضیان و بهره‌برداران مسکن است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)،حسن محتشم، رییس کانون انبوه‌سازان تهران درباره صندوق ضمانت کیفیت ساختمان اظهار کرد: ایجاد این صندوق امری کاملا مثبت است و در کشورهای مختلف هم وجود داشته است، اما در ایران در چند سال اخیر روی بیمه کیفیت تمرکز وجود داشته است.

وی افزود: اما بیمه کیفیت و صندوق کیفیت ساختمان دو مبحث جدا از هم هستند.

محتشم با بیان اینکه صندوق ضمانت می‌تواند از سوی مجموع سازندگان مختلف که تحت تشکل‌های مختلف کار می‌کنند ایجاد شود تصریح کرد: این صندوق به عبارتی می‌تواند یک گارانتی شخصی نیز محسوب شود.

رییس کانون انبوه‌سازان تهران تاکید کرد: افراد متقاضی وقتی واحدی را خریداری می‌کنند تضمین کیفیت این واحد می‌تواند از سوی تشکل‌های مختلف وجود داشته باشد و در صورت به وجود آمدن مشکلات احتمالی می‌تواند در رفع نواقص و معایب موثر باشد.

وی با بیان اینکه این امر در ایران هنوز اجرایی نمی‌شود افزود: مجموع انبوه‌سازانی که در کشور تحت تشکل‌های صنفی و کارفرمایی استان‌ها عمل می‌کنند که مجموع آن‌ها نیز زیر نظر کانون انبوه‌سازان کشور هستند.

رییس کانون انبوه‌سازان تهران در ادامه گفت: اگر این امکان به وجود بیاید که هر انجمنی یک صندوق بگذارد و ساختمان‌ها را تحت پوشش قرار دهد و یا کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با ایجاد یک قانون کلی تحت ضوابط، ساختمان‌هایی که ساخته می‌شوند را با یک گارانتی معتبر به بهره‌برداران بدهند بدین ترتیب در بالابردن کیفیت ارتقای ساخت و سازها یک تحول قابل قبول پیش می‌آید.

رییس کانون انبوه‌سازان تهران با اشاره به اینکه ایجاد این صندوق یک ایده و پیشنهاد است که از سوی وزیر راه و شهرسازی مطرح شده و امری بسیار مثبت است تصریح کرد: در صورت مشخص شدن راهکارهای اجرایی می‌توان گام مثبتی در جهت خدمات متقاضیان و بهره‌برداران مسکن برداشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بدین ترتیب مردم هم با اطمینان ساختمان‌هایی خریداری می‌کنند که کیفیت بالایی دارند.

 

ایسنا

    نظرات