کتاب مرجع مدیریت ایمنی در پروژه های عمرانی تجدید چاپ شد

کتاب مرجع مدیریت ایمنی در پروژه های عمرانی تجدید چاپ شد

http://www.bananews.ir/پیرو استقبال گسترده متخصصان و جامعه مهندسی کشور، پس از گذشته کمتر از یکسال با کمیاب شدن کتاب مرجع مدیریت ایمنی، این کتاب تجدید چاپ شد.
به گزارش بنانیوز ؛ این کتاب را دکتر مهدی روانشادنیا تألیف نموده و دکتر محمد تقی بانکی مقدمه ای بر این اثر نگاشته اند. این کتاب در سال ۱۳۹۲ توسط انتشارات سیمای دانش به چاپ رسیده و آبان ماه ۱۳۹۳ به چاپ دوم رسیده است.
دکتر بانکی در مقدمه این اثر آورده است: "از درد های بی درمان نویسنده این بوده که در یک کارگاه خیلی کوچک ساختمانی مثل ساختمان مسکونی ۵ یا ۶ طبقه هرگز در مقابل چاله آسانسور موانع لازم برای ایجاد ایمنی گذاشته نمی شود بلااستثناء از موارد متعددی بازدید کرده و خاطر نشان کردم که اگر OSHA در ایران رسم شود و مأمور OSHA وارد این کارگاه کوچک شود حتما مدیر کارگاه را دستگیر می کند باید دقت شود اینکه اینهمه قدرت به یک مأمور معمولی ایمنی داده می شود به این جهت است که تفکر عمومی جامعه پایبندی به ارزش نهادن به جان انسان ها است.
کتاب مرجع مدیریت ایمنی، کاری بسیار عمیق و دارای ارزش های علمی زیادی است در این راستا تهیه شده است. به ضرس قاطع می گویم که بسیار جامع و دقیق نگارش یافته است و نسبت به ادبیات نوشته شده در این زمینه بسیار روشن تر و جامع تر به بیان موضوع و ارائه راه حل های عملی پرداخته است و از این منظر بر نوشته های گذشته ترجیح دارد.

بنده خود که سالیان متمادی در مورد ایمنی در کارگاه های ساختمانی مطالعات متعدد و کار تحقیقی کرده ام و حتی کتاب جامع و مفیدی را ترجمه نمودم، از صفحه به صفحه این کتاب لذتی زائد الوصف برده ام. یقین دارم کار ارزشمند مؤلف محترم کتاب، چراغ راه تمام عزیزانی است که به جان انسان ها در این کشور ارج می نهند."
جهت اطلاع بیشتر علاقمندان، این کتاب در قالب ۱۲ فصل زیر تدوین شده است:
فصل اول: نگاهی به آمار حوادث ناشی از کار
فصل دوم: حوادث، علل وقوع و هزینه های آن
فصل سوم: نگاهی به استانداردها، ضوابط و مقررات مرتبط با ایمنی
فصل چهارم: روال اجرایی کارهای عمرانی
فصل پنجم: روشهای شناسایی، ارزیابی و کنترل خطرات
فصل ششم: سیستم مدیریت ایمنی و تدوین طرح ایمنی
فصل هفتم: نکات مشترک ایمنی در کارگاههای عمرانی
فصل هشتم: ایمنی و بهداشت کارکنان پروژه های عمرانی
فصل نهم: ایمنی ماشین آلات عمرانی
فصل دهم: ایمنی در کارهای ساختمانی
فصل یازدهم: ایمنی در عملیات اجرایی راهسازی
فصل دوازدهم: ایمنی در پروژه های خط انتقال
به پیوست این کتاب یک لوح فشرده (دی وی دی) شامل انواع دستورالعمل ها، چک لیستها، فرمها، روشهای اجرایی، فیلم، طرح ایمنی و سایر مطالب مفید مرتبط با ایمنی موجود است.
لینک معرفی کتاب:
http://www.ravanshadnia.com/news.aspx?newsID=83
http://www.simayedanesh.ir
مشخصات کتاب:
نویسنده: دکتر مهدی روانشادنیا
با مقدمه ای از دکتر محمدتقی بانکی
انتشارات سیمای دانش
چاپ اول، ۱۳۹۲

    نظرات