ساختمان‌سازی کشور بیمار است

ساختمان‌سازی کشور بیمار است

http://www.bananews.ir/رییس شورای مرکزی سازمان نظام کاردانی ساختمان کشور با بیان این‌که برخی ساختمان‌ها جان و مال مردم را نشانه گرفته‌اند صنعت ساختمان‌سازی کشور را بیمار خواند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)،مهدی معظم در بیستمین نمایشگاه مطبوعات با اشاره به معضلات گریبانگیر صنعت ساختمان کشور اظهار کرد: یکی از این معضلات که در اقتصاد و بازار وجود دارد و طی سالیان گذشته مشاهده شده است، نوسانات شدید در قیمت‌ها به دلیل عدم ثبات در برنامه‌ریزی است.

 

وی با بیان این‌که این معضلات برای آحاد مردم نیز اتفاق می‌افتد تصریح کرد: نبودن مدیریت مشخصی جهت تنظیم روادید در بازار ساختمان نتیجه‌اش پیامد‌های منفی بود که شاهد آن هستیم.

رییس شورای مرکزی سازمان نظام کاردانی ساختمان کشور افزود: متاسفانه مسوولان در این حوزه به وظیفه‌ی خود توجه کافی نکرده‌اند یا نتوانسته‌اند به شکل زیربنایی و زیرساختی به موضوع نگاه کنند، به همین دلیل نوسانات بسیار شدیدی را به خصوص در دهه گذشته در بازار مسکن شاهد بودیم.

معظم با اشاره به پروژه مسکن مهر که در دولت گذشته آغاز شد تصریح کرد: این پروژه تمام توجه یک وزارتخانه و بخش‌های دیگر را به خود معطوف کرد و هدف اصلی آن شکستن قیمت و غلبه بر بازار مجازی ساختمان بوده است، اما این‌که در پایان فعالیت چهارساله‌اش ناگهان شاهد جهش عجیبی در قیمت‌های ساختمان‌ها هستیم، چه تناسبی می‌تواند با آن همه برنامه‌ریزی داشته باشد.

رییس شورای مرکزی سازمان نظام کاردانی ساختمان کشور همچنین از عدم توجه به نحوه ی ساخت‌وساز و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها انتقاد کرد و گفت: این موضوع در مشکل اول نیز بی‌تاثیر نبوده یعنی ما نتوانسته‌ایم در بازار عرضه و تقاضا موفق شویم و به اندازه‌ای مسکن تولید کنیم که تعادل در عرضه و تقاضا به وجود بیاید.

وی با بیان این‌که مسکن‌های حال حاضر نیز که ساخته می‌شوند خود مورد سوال هستند، اظهار کرد: عدم استفاده از نیروهای با صلاحیت در ساخت‌وساز و عدم توجه کافی به تشکل‌های نیروی انسانی شاغل در صنعت ساختمان مشکلاتی را به وجود آورده است.

معظم خاطر نشان کرد: به خصوص در راس این تشکل‌ها سازمان نظام مهندسی و سازمان نظام کاردانی شیرازه ساخت‌وسازها را بهم ریختند که اگر امروز از ساختمان‌سازی‌مان با واژه بیمار استفاده کنیم اشتباه نکردیم چرا که ساختمان‌های ما عمر کوتاه دارند و در عین حال جان و مال مردم را نشانه گرفته‌اند.

رییس شورای مرکزی سازمان نظام کاردانی ساختمان کشور با بیان این‌که در نیروی انسانی متاسفانه نگاه دولتی ما جزیره‌ای و یکسویه عمل می‌کند، تصریح کرد: یعنی همه توجه به سمت سازمان نظام مهندسی است که می‌بینیم که در ۲۰ سال کارنامه خود هیچ نکته‌ی مثبت و تاثیر‌گذاری ندارد و درعین حال عدم توجه به سازمان نظام کاردانی که در صورت توجه به این سازمان اعضای آن می‌توانند با مراقبت‌های لازم نقش تاثیر‌گذاری در صنعت ساختمان کشور داشته باشند.

 

ایسنا

    نظرات