بتن به جای آسفالت

بتن به جای آسفالت

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: پروژه بتن غلطکی تجربه‌ نو و جدیدی است که باید منتظر بود تا کارکرد و نتیجه آن را ببینیم و بتوانیم قضاوت نهایی داشته باشیم.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irداوود کشاورزیان در بازدید از پروژه بتن غلطکی در جاده شرف‌آباد کرمان، گفت: در این پروژه به جای آسفالت از بتن استفاده شده است و ما درجاهایی که امکان پذیر باشد از بتن استفاده کنیم .

وی با بیان این که در سطح کشور نمونه هایی مانند این پروژه اجرا شده است، گفت: این طرح فعلا در مرحله تحقیق و آزمایش است و طرح در کرمان با مشارکت مرکز تحقیقات وزارت راه وشهرسازی درحال اجراست.

کشاورزیان تصریح کرد: پروژه بتن غلطکی تجربه‌ نو و جدیدی است که باید منتظر بود تا کارکرد و نتیجه آن را ببینیم و بتوانیم قضاوت نهایی داشته باشیم.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: این طرح در یزد ،فرودگاه مهرآباد و پرند اجرا شده اما هنوز در در مرحله آزمایش وتحقیق است.

مدیر کل را و شهرسازی استان کرمان نیز در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروزه‌ بتن غلطکی در جاده شرف‌آباد کرمان با بیان اینکه بتن غلطکی در درازمدت بسیار به صرف تر از آسفالت است اظهار کرد: در کشور ما استفاده از بتن غلطکی در راهها ، تجربه‌ نو وجدیدی است که در دنیا در حال انجام است.

خداداد مقبلی افزود: در این روش به منظور کاهش لغزندگی جاده و عملکرد بهتر سیستم ترمز خودروها و همچنین افزایش مقاومت زیرسازی جاده، لایه ۴ سانتیمتری آسفالت بر روی آن قرار می‌گیرد.

مدیر کل را و شهرسازی استان کرمان با بیان این که عمر آسفالت بین ۱۰ تا ۱۵ سال است، گفت: عمر بتن غلطکی بین ۳۰ تا ۵۰ سال است بنابراین این اختلاف دوامی کمک می کند که بتن غلطکی از لحاظ قیمتی به صرفه تر از آسفالت باشد .

وی خاطرنشان کرد: این طرح هم اکنون در مرحله آزمایش و تحققیاتی است و چنانچه خوب جواب دهد در راههای اصلی و روستایی می توانیم از این طرح استفاده کنیم و آن را گسترش دهیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان همچنین گفت: بتن غلطکی در دراز مدت به صرفه تر از آسفالت است و مشکلات زیست محیطی نیز ندارد.

بازدید از راههای استان، افتتاح دو پروژه راهسازی و سفر به بم در سالروز زلزله بم را از جمله برنامه‌های سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به کرمان بود.

 

ایسنا

    نظرات