شهر تهران نباید توسعه یابد/۴۰ درصد جمعیت کشور در ۸ کلانشهر

شهر تهران نباید توسعه یابد/۴۰ درصد جمعیت کشور در ۸ کلانشهر

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت توسعه دولت الکترونیک در عرصه شهرسازی و ساخت مسکن گفت : شهر تهران نباید توسعه یابد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irسید محمدپژمان در نشستی خبری افزود: بانک اطلاعاتی سامانه جامع اراضی را ساماندهی کردیم و همه استان ها به این سامانه متصل هستند تا همه فرآیندهای کاری را در بستر فناوری اطلاعات انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان زمین و مسکن با اشاره به اینکه تا چند ماه آینده نسل برنامه ریزی ۱۰۰درصدالکترونیکی مستقر می شود ، افزود : این سامانه همه آمارهای مورد نیاز را تولید می کند.

 

پژمان با اشاره به تعیین نیاز کلانشهرها در طرح جامع مسکن هم اعلام کرد : ۸۵ شهر بالای صد هزار نفر جمعیت در کشور داریم که در طرح جامع مسکن توجه ویژه شده است و زمین هایی که استعداد تامین مسکن به هر شهری را دارد ، مشخص می شود.

وی با اشاره به اینکه عمده تراکم تقاضا در کلانشهرهاست، گفت : ۴۰ درصد جمعیت شهری کشور در هشت کلانشهر سکونت دارند و شهر تهران نباید توسعه پیدا کند.

پژمان افزود: توسعه شهرها، توسعه شهرهای جدید و ایجاد شهرهای جدید در دست بررسی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای حفاظت از اراضی تاکنون روش موفقی نداشتیم و همواره با تصرف اراضی روبرو هستیم ، گفت : موافقت کردیم تا گارد حفاظت از اراضی داشته باشیم.

 

باشگاه خبرنگاران

 

 

    نظرات