تشکیل نهاد تنظیم مقررات آب

تشکیل نهاد تنظیم مقررات آب

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با استقبال از مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های آبی گفت: در گام بعدی باید سازمان یا نهاد تنظیم مقررات در سطح استان‌ها تشکیل شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irحمیدرضا جانباز با اشاره به این که در حال حاضر وزارت بهداشت وظایف نظارتی را برعهده دارد گفت: با گسترش فعالیت بخش های غیر دولتی باید ارگان‌های نظارتی نیز تقویت شوند و لازم است که نهاد تنظیم مقررات شکل گیرد تا مردم از عرضه کالا اطمینان بیشتری پیدا کنند.

وی در مورد ترس از کاهش کیفیت آب با ورود بخش خصوصی به بخش تولید تا توزیع گفت: به هیچ وجه چنین ترسی وجود ندارد. چه این وظیفه به عهده دولت باشد و چه بخش خصوصی وزارت بهداشت ناظر بر کیفیت آب است و خواهد بود و از نظارت‌ها کم نمی‌شود.

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به این‌که در حال حاضر طرح تولید و توزیع آب توسط بخش خصوصی به صورت پایلوت در مشهد صورت می‌گیرد گفت: بخش خصوصی تنها مجری خواهد بود و نظارت‌های دولت و حاکمیت آن به قوه خود باقی می‌ماند.

تاکید وزیر نیرو بر مشارکت بخش خصوصی در طرح‌های آبی

وزیر نیرو نیز روز گذشته در مورد مشارکت بخش خصوصی با دولت برای سرمایه‌گذاری، اجرا و بهره برداری از پروژه‌های آبی گفت: در مشهد بهره‌برداری از پروژه‌ای آبی به شرکت خصوصی داده شده به گونه‌ای که بخش خصوصی کار تله متری، هوشمندسازی شبکه و کنترل شبکه را انجام می‌دهد و همچنین انشعابات آب و فاضلاب را به مشترکین واگذار می کند.

حمید چیت‌چیان تاکید کرد: مشارکت بخش خصوصی باعث جلوگیری از هدر رفت آب در شبکه می‌شود. می‌خواهیم در تمام استان ها چنین کارهایی صورت گیرد چرا که از این طریق می توان از ظرفیت‌های مدیریتی بخش خصوصی استفاده کرد و هزینه ها را کاهش و بهره وری را افزایش داد.

وی در مورد سلامت کیفیت آب تهران با تاکید بر این‌که کیفیت آب برای وزارت نیرو خط قرمز است گفت: دارای بزرگترین آزمایشگاه‌های کشور هستیم و این آزمایشگاه‌ها در همه شهرها به طور دائم در حال رصد کیفیت آب و کنترل آن هستند.

وزیر نیرو ادامه داد: نه فقط آزمایشگاه‌های وزارت نیرو بلکه در آزمایشگاه‌های وزارت بهداشت نیز کیفیت آب بررسی می‌شود. با توجه به این که در تابستان آب موجود در سدهای اطراف تهران به حداقل رسیده و نسبت استفاده آب از چاه افزایش پیدا کرده است با این وجود کیفیت کنترل را می کنیم و با استفاده از اختلاط آب در مخازن میزان نیترات کنترل می شود و هیچ گاه افزایش پیدا نکرده است.

 

ایسنا

    نظرات