مصرف‌کنندگان واقعی بازار مسکن وارد شوند

مصرف‌کنندگان واقعی بازار مسکن وارد شوند

http://www.bananews.ir/شرایط فعلی بازار مسکن برای مصرف‌کننده واقعی شرایط مناسبی است، چون خریداران می‌توانند با حق انتخاب بالا وارد این بازار شوند و اقدام به خرید کنند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irاحمدرضا سرحدی کارشناس اقتصاد مسکن درباره‌ شرایط فعلی بازار مسکن اظهار کرد: بازار به دلیل نبودن نقدینگی و بالا‌بودن قیمت مسکن و همچنین عرضه فراوان، در حالت رکود به سر می‌برد.

وی با بیان این‌که با بالارفتن قیمت ارز دو عامل منفی به این حوزه تحمیل می‌شود، گفت: بخشی از سرمایه بازار مسکن به دنبال سوداگری وارد بازار طلا و ارز می‌شود.

این کارشناس مسکن تاکید کرد: به این ترتیب با کمبود نقدینگی همان بخشی که می‌توانسته رونق را به این بازار بازگرداند به تدریج از این حوزه دور می‌شود.

سرحدی با بیان این‌که پیشرفت شرایط به روال کنونی باعث ایجاد رکود شدید‌تر در بازار مسکن می‌شود، تصریح کرد: در سال آینده هم وضع به همین منوال پیش می‌رود.

وی با اشاره به این‌که مصرف‌کننده واقعی می‌تواند از این شرایط استفاده مثبتی داشته باشد، گفت: چون با حق انتخاب بالا مصرف‌کنندگان می‌توانند وارد بازار شوند و اقدام به خرید کنند.

این کارشناس مسکن با بیان این‌که قیمت خانه افزایش نخواهد داشت، تصریح کرد: با افزایش قیمت ارز بخشی از نقدینگی این حوزه به بازار ارز منتقل شده که این روال از افزایش قیمت مسکن جلوگیری می‌کند.

 

ایسنا

    نظرات