تخریب و پلمپ پاساژ علاءالدین به دلیل تخلفات در ساخت و ساز

تخریب و پلمپ پاساژ علاءالدین به دلیل تخلفات در ساخت و ساز

http://www.bananews.irبامداد جمعه معروف‌ترین پاساژ تهران به دلیل تخلفات انجام شده در برابر قانون سر تعظیم فرود آورد و تخلفاتش تخریب و پلمپ شد.

به گزارش بنانیوز ؛ با گذشت بیش از ۴۸ ساعت از اجرای قانون چند تن از کسبه طبقه هفتم پاساژ علاءالدین که با پرداخت میلیاردی به مالک علاءالدین صاحب مغازه‌ای شده بودند بلاتکلیف و پریشان از شرایط موجود، توضیحاتی را ارائه و درخواست کرده‌اند تا صدای آنها به گوش مسوولان امر برسد.

یکی از این مالکان که خواست نامش منتشر نشود در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: اردیبهشت‌ماه سال گذشته طبقه هفتم ساخته و توانستیم با پرداخت قیمت‌هایی همچون ۷۰۰ میلیون تا یک میلیاد تومان در طبقه هفتم صاحب مغازه شویم.

وی با بیان اینکه در زمان خریداری شدن این مغازه‌ها مجوزهای لازم به مالکان ارائه شد، گفت: یک سال و نیم از ساخت طبقه هفتم گذشته است و جای سوال است که چرا حالا مسوولان به یاد تخریب این مغازه‌ها افتاده‌اند؟ اگر این ساخت و ساز غیرقانونی بود، چرا در طول یک سال و نیم اخیر این تخریب صورت نگرفت؟ چرا همان زمان از ساخت آن جلوگیری نشد؟

این مالک در پاسخ به این سوال که عنوان شده از یک ماه قبل به شما اطلاع داده شده است که مغازه‌های خود را تخلیه کنید، مدعی شد: به هیچ عنوان اینگونه نبوده و تنها سه روز قبل از تخریب یک بنر جلوی در علاءالدین نصب شده بود مبنی بر اینکه ۷۲ ساعت مهلت دارید تا مغازه‌های خود را تخلیه کنید اما صاحب پاساژ گفت هیچ اتفاقی نمی‌افتد اما ساعت ۹ شب بود که در تماسی عنوان کرد لوازمتان را جمع کنید چراکه قرار است تخریب شود.

این مالک طبقه هفتم پاساژ علاءالدین گفت: در مغازه من ۲۰ نفر مشغول به کار بودند که مشخص نیست ازفردا باید چه کاری انجام دهیم.

به گزارش ایسنا، همچنین عبدالرضا یکی دیگر از مالکان طبقه هفتم پاساژ علاءالدین گفت: سه روز قبل پلاکاردی نصب شد و به ما فرصت ۷۲ ساعته دادند تا مغازه خود را جمع و جور کنیم اما مساله این است که در همان زمان صاحب پاساژ عنوان کرد که هیچ تخریبی صورت نمی‌گیرد.

وی گفت: اغلب کسبه و پرسنل این طبقه جوانانی ۲۰ تا ۳۰ سال هستند که حالا با تخریب و پلمپ مغازه‌هایشان بیکار و بلاتکلیف شده‌اند.

وی گفت: خط تلفنی که در بیرون از پاساژ علاءالدین ۵۰ هزار تومان خریداری می‌شود، در این پاساژ برای خریداری یک خط تلفن غیر رند باید دو میلیون تومان هزینه شود و برای اینکه یک شماره خوب خریداری کنیم، باید ۲۰ میلیون تومان بدهید و جای سوال است که من چه گناهی کردم که در زمان خرید مغازه به من مجوزهای لازم ارائه شده است اما حالا مغازه‌ام تخریب شده؟.

وی با بیان اینکه بنده خردادماه سال گذشته یک میلیارد تومان بابت خرید یک دهنه مغازه به صاحب پاساژ داده‌ام، گفت: حالا حاج‌آقا علاءالدین در جمع کسبه حاضر شده و عنوان کرده که زیاد مصاحبه نکنید چراکه ممکن است موضوع پیچیده‌تر شود اما جای سوال است که او پولش را گرفته و حالا من نه تنها مغازه ندارم بلکه تمام اجناسم نیز روی دستم مانده است و به مسوولان می‌گویم که من چه کار باید انجام دهم؟ آیا باید بروم گوشه خیابان دستفروشی کرده و موبایل‌هایم را بفروشم یا اینکه مغازه‌ای دیگر خریده و ضرر خود را از مشتری بگیرم؟.

داستان خرید و فروش متفاوت مغازه‌ها در پاساژ علاءالدین سال‌هاست به گوش می‌رسد و این داستان برای همه تکراری است. داستان فروش سرقفلی‌ها چندصدمیلیون تومانی و اجاره بهای میلیونی برخی مغازه‌ها و حالا هم داستان فروش مغازه‌ای در طبقه‌ای غیرقانونی؛ حالا جای سوال است تکلیف کسبه که در هنگام خرید مغازه‌هایشان مجوزهای لازم را دیده‌اند چه می‌شود؟.

    نظرات