بلندمرتبه‌سازی در کلانشهرها فقط به معنی خانه‌سازی نیست

بلندمرتبه‌سازی در کلانشهرها فقط به معنی خانه‌سازی نیست

http://www.bananews.ir/رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با انتقاد از بلندمرتبه‌سازی بی‌رویه در شهر تهران و دیگر کلانشهرها گفت:‌ برخی‌ها بلندمرتبه‌سازی را با خانه‌سازی طرف اشتباه گرفته‌اند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir سعید غفرانی اظهار داشت: ما هشدارهای علمی و فنی و شهرسازی و توصیه های علمی لازم را به نهادهای ذیربط و مسئول در امور بلندمرتبه سازی می دهیم اما در زمینه صدور مجوزها مسئولیت و نقشی نداریم.

وی تاکید کرد: انتظار داریم در اصلاح قانون نظام مهندسی در مجلس شورای اسلامی این اختیارات و نقش ها به این سازمان هم داده شود تا نظم بلند مربته سازی ها بیشتر شود و همگرایی ان با اصول و قواعد علمی شهرسازی افزایش یابد تا در توسعه هوشمند و هدفمند و همچنین انسان محور و شهروند محور شهرها موثر باشد.

غفرانی افزود: در همه کلان شهرها به برنامه جامع و طرح تفصیلی تهیه شده است و همه طرح های ساخت و ساز باید تابع نظام برنامه ریزی علمی شهری شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران ادامه داد: همه شهرها به انواع ساختمان ها و خدمات عمومی نیاز دارند و در طرح های باند مرتبه سازی هم باید به دسترسی اسان شهروندان به خدمات عمومی و شهری مد نظر باشد و هدف باید ایجاد محیط شهری مناسب و نه فقط محیط سکونتی باشد.

غفرانی در ادامه اضافه کرد: برج سازی ها در الهیه تهران این ویژگی ها را ندارد و شهروندان در دسترسی به خدمات و دیگر عرصه های شهری مشکل دارند.

غفرانی گفت: طرح های بلند مربته سازی اکباتان تهران الگوی موفقی در بلند منرتبه سازی ها محسوب می شود و سیمای شهری خوبی دارد.

وی اظهارد اشت: برج سازی و بلند مربه سازی ها نیاز کلان شهر تهران است اما این فرصت ها نباید به تهدیدی برای محیط و سیما و منظر شهری تبدیل شود که در نخستین همایش بلندمرتبه سازی در روزهای ۱۹ تا ۲۱ دی در برج میلاد تهران به این موارد خواهیم پرداخت.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات