پرداخت وام ۵۰ میلیونی نوسازی بافت فرسوده آغاز شد

پرداخت وام ۵۰ میلیونی نوسازی بافت فرسوده آغاز شد

http://www.bananews.ir/مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: شیوه‌نامه پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی نوسازی بافت فرسوده از سوی بانک مرکزی به بانکها ابلاغ و پرداخت آغاز شده است همچنین بانک‌ها باید اولین و آخرین مرجع برای دریافت وام برای مردم باشند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمحمدسعید ایزدی، معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری که امروز در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد درباره اقدامات صورت گرفته برای بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده، اظهار کرد: سالانه ۳۰۰ هزار وام برای بافت فرسوده و ۶۰ هزار وام ودیعه مسکن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بعد از در نظر گرفتن این مصوبات بانک های عامل نیز مشخص شده‌اند که ۲۲ بانک عاملیت را پذیرفته‌اند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با بیان این‌که اقدام بعدی اقدام شورای پول و اعتبار بوده است گفت: این شورا پذیرفته است که وام نوسازی و بهسازی بافت فرسوده به متقاضیان پرداخت شود.

ایزدی تاکید کرد: بانک مرکزی دستورالعمل را به بانک ها ابلاغ کرده و در حال حاضر این وام قابل پرداخت است.

وی با بیان این‌که پرداخت وام ها باید هدفمند باشد، تاکید کرد:‌ باید شروط و الزامات پرداخت این وام‌ مشخص باشد و به اثبات برسد.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در ادامه گفت: اولویت بندی افراد باید به درستی در نظر گرفته شود و هر کسی که دارای شرایط ویژه‌ای است اولویت پرداخت با آنان است.

ایزدی با اشاره به این‌که بانک مسکن هماهنگی و اولویت های لازم را با دیگر بانک های عامل پیگیری می کند گفت: هماهنگی های لازم با وزارت راه و شهرسازی نیز صورت گرفته است.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران درباره نحوه شیوه پرداخت وام گفت: بانک‌ها باید اولین و آخرین مرجع برای مردم باشند و بعد از بررسی شروط برای متقاضیان پرداخت وام به افراد متقاضی صورت گیرد.

وی افزود: با ابلاغ سهمیه از سوی بانک مرکزی شعب می توانند به پرداخت این وام اقدام کنند.

وی افزود: مبلغ این وام برای مراکز استان‌ها و کلانشهرها ۵۰ میلیون، برای شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۴۰ میلیون و برای باقی شهرها ۳۰ میلیون تومان است اما نرخ سود این تسهیلات ۹ درصد است که مقرر شده مابه‌التفاوت آن را دولت پرداخت کند.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران اضافه کرد: ما در نظر داریم ساکنان بافت‌های فرسوده هم باید از تسهیلات کم بهره و توانمند برخوردار شوند و بنابراین دولت مابه‌التفاوت نرخ سود وام ۵۰ میلیون تومانی بازسازی بافت‌های فرسوده را تقبل کرده است.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر ۲۴۰۰ هکتار در تهران بافت قدیمی و تاریخی داریم که می‌توان به مناطق سنگلج، بازار تهران، عودلاجان اشاره کرد و گفت: محدوده‌های بافت تاریخی تهران برخوردار از زمین‌های ارزشمند هستند که اینها ثروت‌های فرهنگی کشور محسوب می‌شوند ولی تفاوت واژه میراث و ثروت این است که اینها ثروت‌های فرهنگی ما هستند و باید از آن‌ها حفاظت کنیم.

 

ایسنا

    نظرات