اجرای کیفی‌سازی در بافت‌های فرسوده/ تهیه دستورالعمل مقاوم سازی

اجرای کیفی‌سازی در بافت‌های فرسوده/ تهیه دستورالعمل مقاوم سازی

http://www.bananews.ir/معاون فنی و نظارت شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به برنامه های دولت برای کیفی سازی در بافت های فرسوده، گفت: قراردادی برای تهیه دستورالعمل‌ها با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی منعقد شده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irامیر عباس افتخاری با بیان اینکه کیفی سازی بافت های فرسوده از برنامه های دولت است، گفت: کیفی سازی در بافت های فرسوده برای افزایش عمر مفید ساختمان اهمیت زیادی دارد ضمن آنکه باید از ایجاد بافت های فرسوده جدید جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به برگزاری اتاق فکر و دعوت از اصناف و تشکل ها برای نظام مندسازی و بالابردن استانداردهای ساخت و ساز، اظهار داشت: از ساخت و سازهای غیراصولی و ناپایدار که خارج از ضابطه باشند با کمک تشکل ها جلوگیری می شود.

معاون فنی و نظارت شرکت عمران وبهسازی شهری ایران تصریح کرد: به منظور تهیه و تدوین دستورالعمل ها و آیین نامه های اجرایی برای راهکارهای مقاوم سازی، قرارداد مطالعات مقاوم سازی را با مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازی منعقد کردیم تا علاوه بر مقاوم سازی صحیح، تلفات در سوانح طبیعی مانند زلزله به حداقل برسد.

افتخاری به تشکیل کارگروه پایلوت برای برای ورود سریع و هدفمند به پروژه های پیشگاه و اولویت دار اشاره کرد و گفت: هم اکنون در ۱۵ شهر و استان کشور مانند تهران، اصفهان، شیراز، کاشان، بوشهر، یزد، نائین، خمینی شهر، تبریز، سازی، سنندج، گرگان و قم، بهسازی و نوسازی محلات و الگوسازی، نوسازی و احیا و مرمت بافت‌های تاریخی در حال پیگیری و اجرا است.

وی با اشاره به ایجاد تفاهم نامه های مشترک با دانشگاه ها، اظهار داشت: بازآفرینی شهری پایدار فرایند توسعه‌ای همه جانبه در عرصه های اجتماعی، اقتصادی، محیطی و کالبدی است که برای افزایش کیفیت زندگی در محدوده‌ها و محله های هدف در پیوند با کل شهر اجرا می‌شود.

معاون فنی و نظارت شرکت عمران وبهسازی شهری ایران تصریح کرد: به همین جهت ایجاد تفاهم نامه مشترک همکاری با مراکز معتبر دانشگاهی و صنفی و بستر سازی ورود متخصصین فن به امر اجرا برای به حداقل رسانی معضلات اجرا از جمله اقداماتی است که از سوی شرکت عمران و بهسازی شهری انجام می گیرد.

 

مهر

    نظرات