پیش‌بینی بازار مسکن در نیمه اول سال آینده

پیش‌بینی بازار مسکن در نیمه اول سال آینده

http://www.bananews.ir/دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران درباره پیش‌بینی خود از بازار مسکن در سال جدید اظهار کرد: در شش ماه ابتدای سال ۱۳۹۴ روال به همین شکل خواهد بود و تا زمانی که در زمینه‌ی سیاست‌گذاری‌های بالادستی اتفاق جدیدی نیفتد روند بازار تغییری نخواهد کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمحمد مهدی مافی، دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران درباره اولویت‌های بخش مسکن در سال ۱۳۹۴ اظهار کرد:یکی از مهم‌ترین اقداماتی که از سوی وزارت راه‌ و شهرسازی باید انجام شود پرداختن به بخش‌های زیست محیطی ساخت‌وسازها است.

وی با بیان این‌که مسائل مربوط به شهرسازی و ساختمان‌سازی قابل پیگیری است، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر مبانی اولیه در این موارد در کشور پایه‌گذاری نشده است.

 

دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران تاکید کرد: متاسفانه به سمتی پیش می رویم ‌که شهرهای ما از محیط زندگی دور می شوند و قابلیت شهرها در کشور نمی‌تواند گسترش زیادی داشته باشند و باید تا جایی گسترش وجود داشته باشد که آسایش و آرامش برای زندگی در آن ها وجود داشته باشد.

دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران با تاکید بر این‌که مهم‌ترین اولویت بخش مسکن در سال ۱۳۹۴ مسائل زیست محیطی است، افزود: اتفاقاتی که در شهرهای جنوبی کشور افتاده مسائلی است که باید از سوی وزارت راه‌ و شهرسازی هم به آنها توجه شود، چرا که متاسفانه در این زمینه آگاهی‌های کمی وجود دارد.

وی خاطر‌ نشان کرد: هنوز برنامه‌های مشخصی در این زمینه در نظر نگرفته شده تا حداقل آسایش زیست محیطی در شهرها فراهم شود.

مافی با اشاره به این‌که مسائل زیادی در این حوزه از جمله کیفیت ساخت‌وساز، نحوه‌ی مدیریت، ضوابط و مقررات و همچنین نظارت و اجرا وجود دارد تصریح کرد: طرح‌هایی از قبیل افزایش وام خرید مسکن و لیزینگ مسکن بحث‌هایی است که می‌تواند نقدینگی را دراین بازارتجدید کنند که این امر خود یک گام به پیش در این حوزه است.

دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران با بیان این‌که با رونق ساخت روند تولید تقویت می‌شود، گفت: بدین ترتیب با افزایش میزان عرضه می‌توان قیمت‌ها را به تعادل نزدیک کرد.

وی با اشاره به این‌که باید در شیوه‌های ساخت‌وساز بازنگری‌های عمده‌ای صورت گیرد تا بتوانیم از مصالح مناسب‌تر استفاده کنیم، گفت: بدین ترتیب فاصله بین متقاضی و کالای تولید شده کمتر می‌شود و متقاضیان می‌توانند آسان‌تر اقدام به خرید کنند.

 

ایسنا

    نظرات