اتمام ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در نیمه اول سال ۹۴

اتمام ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در نیمه اول سال ۹۴

http://www.bananews.ir/معاون مسکن روستایی گفت: به دلیل دیر پرداخت کردن تسهیلات، ساخت مصوبات مسکن روستایی ۹۳ تازه آغاز شده و اتمام این پروژه‌ها تا نیمه اول سال ۹۴ به طول می‌انجامد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irعزیزاله مهدیان با بیان اینکه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی مصوبات امسال بوده است، اظهار داشت: به دلیل دیر ابلاغ کردن تسهیلات متاسفانه ساخت این ۲۰۰ هزار واحد تازه آغاز شده است و تا اتمام آن، برنامه‌ای برای سال ۹۴ در نظر گرفته نمی‌شود.

مهدیان تصریح کرد: به طور معمول مصوبات هر سال تا نیمه اول سال آینده به طول می‌انجامد و امسال نیز با پرداخت دیر این تسهیلات تا نیمه اول سال ۹۴ ساخت این واحدها به طول می‌انجامد.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه با تصویب افزایش تسهیلات مسکن روستایی از ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۱۵ میلیون تومان سرعت ساخت واحدها بیشتر شده است افزود: در حال حاضر این تسهیلات در تمامی شعب منتخب بانک‌ها به متقاضیان پرداخت می‌گردد.

وی توضیح داد: متاسفانه برخی از بانک‌ها در خصوص ضمانت نامه‌ها سختگیری می‌کنند و تعدادی از بانک‌ها نیز به صورت سلیقه‌ای عمل می‌کنند و همین موضوع مشکلاتی را برای متقاضیان ایجاد کرده است.

مهدیان در ادامه افزود: مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی در گذشته چندان مورد توجه متقاضیان نبود اما با افزایش تسهیلات توانسته‌ایم میزان ساخت مسکن‌های روستایی را طی چند سال گذشته افزایش گسترده‌ای دهیم.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات