نباید انتظار داشت پرونده مسکن مهر به این زودی بسته شود

نباید انتظار داشت پرونده مسکن مهر به این زودی بسته شود

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی کشور تاکید کرد که نمی‌توان انتظار داشت که به همین زودی پرونده مسکن مهر به سرانجام برسد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irعباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سفر یک روزه خود به قزوین در پاسخ به این سوال که پرونده‌های مسکن مهر کشور چه زمانی بسته می‌شوند؟ گفت: ۲ میلیون واحد مسکونی در کل کشور با طرح مسکن مهر در حال ساخت هستند که این ۲ میلیون واحد مسکونی جمعیتی بالغ بر۷ میلیون نفر را در خود جای می‌دهد که ۱۰ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: پس نمی‌توان انتظار داشت که به همین زودی پرونده مسکن مهر به سرانجام برسد ولی با این حال بخش عمده کار مسکن مهر در سال ۹۴ به اتمام خواهد رسید و بخش کمی از آن هم با کمک دولت در اوایل سال ۹۵ به کار خود پایان می‍‌دهد.

آخوندی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود هزار و ۴۰۰ واحد مسکن مهر در کشور به فروش اقساطی رسیده است، تصریح کرد: ما باید شهرهای تاریخی کشور که دارای فرهنگ، هویت، اشتغال و سکونت شهری هستند را احیا کنیم.

وی با بیان اینکه از ظرفیت شهرهای کشور به نحو مطلوب استفاده نکردیم، خاطرنشان کرد: در کشور به سمت حاشیه شهرها حرکت کردیم که شهر قدیمی مجاور همین مجموعه یعنی محمدیه ۵۰ هزار جمعیت دارد در صورتی که مهرگان ۱۴۰ هزار نفر جمعیت دارد که طرح عمده ما برگشتن به خویشتن خویش است.

 

ایسنا

    نظرات