تکلیف دستمزد کارگران ۷ اسفند مشخص می‌شود

تکلیف دستمزد کارگران ۷ اسفند مشخص می‌شود

http://www.bananews.ir/رئیس کانون عالی شورا‌های اسلامی کار کشور با بیان اینکه نتایج بررسی کمیته‌های دستمزد هفتم اسفند ماه اعلام می‌شود، گفت: نباید کارفرمایان افزایش هزینه‌های تولید را از دستمزد کارگران جبران کنند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irاولیاء علی‌بیگی اظهار کرد: کمیته‌هایی که هزینه‌های زندگی خانوار کارگری را بررسی می‌کنند از اول دی ماه کار خود را آغاز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه نتایج بررسی این کمیته‌ها قرار بود در بهمن ماه اعلام شود، تصریح کرد: به دلیل مشغله‌های کاری اعلام نتایج به تاخیر افتاد و قرار است هفتم اسفندماه در قم همایشی برای اعلام نتایج برگزار شود.

به گفته او در این همایش یک نتیجه واحد از همه استان‌های کشور به دست خواهد آمد و در اختیار نمایندگان کارگری در شورای عالی کار قرار خواهد گرفت.

رئیس کانون عالی شورا‌های اسلامی کار کشور با اشاره به تشکیل جلسات شورای عالی کار با حضور نماینده کارگران، کارفرمایان و دولت از چند وقت پیش، یادآوری کرد: این نشست‌های سه‌جانبه فعلا در مرحله گفتمان است و احتمالا جزئیات دستمزد و میزان افزایش آن در دهه آخر اسفند اعلام خواهد شد.

علی‌بیگی معتقد است: تا نتایج کمیته‌های دستمزد اعلام نشود نمی‌توان عدد خاصی برای افزایش دستمزد کارگران در سال ۹۴ اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در جلسات معمولا شاهد طرح مشکلات از سوی کارفرمایان هستیم، در حالیکه کارگران نیز با مشکلات زیادی مواجهند و اگر کارفرمایان چند بار در طی سال قیمت اجناس خود را افزایش می‌دهند، دستمزد کارگران تنها یک بار در سال زیاد می‌شود.

رئیس کانون عالی شورا‌های اسلامی کار کشور با تاکید بر اینکه کارفرمایان باید واقع‌بینانه به دستمزد نگاه کنند، افزود: نباید افزایش هزینه‌های تولید از دستمزد کارگران جبران شود.

علی‌بیگی تاثیر دستمزد در هزینه‌های تولید را تنها هشت درصد دانست و یادآوری کرد: اگر این تاثیر و دستمزد ارزان کارگران واقعی دیده شود، اینقدر نگرانی برای تعیین دستمزد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه نمی‌توان مشکلات کارفرمایان را نادیده گرفت، ادامه داد: تنها راه برای افزایش دستمزد کارگران که نه به کارفرمایان فشار وارد کند و نه باعث تضییع حق کارگران شود، این است بر اساس تاثیر دستمزد بر هزینه‌های تولید، یک رقم منطقی برای دستمزد سال ۹۴ در نظر گرفته شود.

حداقل دستمزد کارگران برای سال ۹۳ در کشور حدود ۶۰۰ هزار تومان تعیین شد.

 

ایسنا

    نظرات