هشت هدف اصلی در نگهداری ساختمان

هشت هدف اصلی در نگهداری ساختمان

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که از بین رفتن ساختمان‌های موجود در کشور هدر دادن ثروت ملی است، اظهار کرد: برای آن که بتوان شرایط ایمنی و مزیت ساختمان‌های ایرانی را حفظ کرد باید در هشت محور هدفگذاری کنیم.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irحامد مظاهریان در ششمین همایش مقررات ملی ساختمان تصریح کرد: هشت عامل کاهش استهلاک ساختمان ، افزایش ایمنی واحدهای مسکونی، بالا بردن عمر مفید با افزایش بهره وری ساختمان‌ها، ایجاد صرفه جویی در انرژی، پیشگیری از افزایش هزینه‌های نگهداری، تلاش برای کاهش ضایعات و همچنین پیشگیری از حوادث غیر مترقبه شاخص‌هایی است که ساختمان های ایرانی به آن احتیاج دارند.

وی با بیان این‌که بحث نگهداری از ساختمان‌ها یک امر کاملا تخصصی و پیچیده است اظهار کرد: تا زمانی که بخواهیم مدیریت ساختمان‌ها را در ایران به افراد غیر متخصص بسپریم و از آن ها توقع داشته باشیم تمام اهداف بلند مدت کشور را در حوزه حفظ ساختمان‌ها اجرایی کنند نمی‌توان امید داشت سن مفید ساختمان ها در ایران افزایش پیدا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی از لزوم ایجاد شرکت‌هایی که کار تخصصی‌شان نگهداری ساختمان است سخن گفت و اظهار کرد: متاسفانه در ایران جز در برخی پروژه‌ها و مجتمع‌های دولتی چنین شرکت‌هایی ایجاد نشده اند که این مساله هم به بهره وری ساختمان‌ها ضربه زده و هم عمر مفید آن‌ها را کاهش داده است.

مظاهریان ادامه داد:‌ این درحالی است که امروزه در بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا بحث نگهداری از ساختمان‌ها بر عهده شرکت‌هایی است که به طور ویژه در حوزه‌های مختلف ساختمانی فعالیت کرده و اجازه سرعت یافتن استهلاک آن ها را نمی‌دهند.

وی ابراز امیدواری کرد: در پایان ششمین دور از همایش مقررات ملی ساختمان بحث‌ها به راه حل‌هایی برسد که در نهایت مردم را از نحوه نگهداری از ساختمان‌هایشان آگاه کرده و در سرتاسر کشور امکان استفاده از تمام ظرفیت ‌ها برای بالا بردن عمر مفید ساختمان بوجود آید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عمر ۵۰۰۰ ساله مهندسی در ایران اظهار کرد: شهر شیراز به عنوان نماد این مهندسی ایرانی در بسیاری از کشورهای جهان شناخته شده و از سوی مردم جهان به عنوان نماد معماری شناخته می شود.

مظاهریان خاطرنشان کرد: هر چند ما باید به تاریخ پربار معماری کشورمان ببالیم اما نمی توان در گذشته و تاریخ در جا زد و باید برای آینده برنامه ریزی کنیم.

 

ایسنا

    نظرات