بانک مسکن باید نقش ویژه برای تامین مالی بخش مسکن داشته باشد

بانک مسکن باید نقش ویژه برای تامین مالی بخش مسکن داشته باشد

http://www.bananews.ir/مدیر عامل بانک مسکن با تاکید بر اینکه، بانک مسکن باید نقش ویژه و پیشرو برای تامین مالی بخش مسکن مردم ایفا کندگفت: اگر این بانک بعنوان نهاد تامین مالی مسکن و یک بانک توسعه ای و تخصصی طبق اصل ۴۴ قانون اساسی در این خصوص نقش اساسی داشته باشد، در بازار پول و بازار سرمایه ماموریت اصلی خویش را تحقق بخشیده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمحمدهاشم بت شکن در خصوص تسهیلات مسکن با اشاره به ماهیت بلند مدت تسهیلات، ماهیت تعهدی سپرده ها، سهم بالای هزینه تامین مسکن در سبد بودجه ای خانوارهای متوسط جامعه گفت: الزام به تقسیط بلند مدت تسهیلات مسکن به طور حتم نیازمند تجهیز منابع به شکل بلند مدت و ارزان قیمت و همچنین تنوع ابزارها و نهادهای مختلف تامین مالی برای اقشار هدف است.

وی افزود: این ویژگی های متمایز بخش مسکن است که باید تدابیری برای تامین مالی مسکن بیندیشیم که همه این ویژگی های خاص را شکل دهد.

بت شکن با بیان اینکه، تامین مالی مسکن در طول زمان باید در دسترس آحاد مردم باشد، ادامه داد: بخش مسکن به دلیل ارتباط گسترده پسین و پیشین، اقتصاد کشور را به دلیل متغیرهای کلان و همچنین اقتصاد بخش، خانوار و بانک را تحت تاثیر قرار می دهد لذا این مسائل اهمیت تامین مالی مسکن و استراتژی های آن را دو چندان می کند.

وی همچنین سابقه ۷۶ ساله بانک مسکن در حوزه تامین مالی بخش مسکن خانوار را مورد توجه قرار داد و گفت: بانک مسکن قصد دارد ابزارها و نهادهای تامین مالی که به شکل طبیعی در سال های قبل ایجاد شده و به دلایلی این ابزارها ادغام شده و یا کارکردهای خود را از دست داده باشد را مجددا احیا کند و این امر با همکاری وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی و وزارت اقتصاد دنبال خواهد شد.

بت شکن افزود: بانک مسکن سعی خواهد کرد با نهاد سازی و ابزارسازی جدید و ارایه به مراجع بالاتر همچون بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، بعنوان یک بانک دولتی کارکرد توسعه ای خود را ایفا کند و انجام این امر نیازمند بازبینی در بعضی روش ها و مقررات و نگاه های متفاوت بانک مرکزی است.

 

ایرنا

    نظرات