شرکت آبفای مازندران تندیس بلورین نخستین کنفرانس ملی مدیریت هزینه را دریافت کرد
بر اساس این گزارش اولین کنفرانس ملی مدیریت هزینه با هدف ارائه نتایج کاربردی و علمی در سه گروه سازمانهای خدماتی، سازمانهای دولتی و سازمانهای صنعتی به مدت دو روز توسط شرکت رسا در سالن همایشهای دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب مازندران در این کنفرانس که به همت خانه صنعت و معدن کشور و مازندران در محل دانشگاه آزاد اسلامی ساری برگزار شد، مهندس هاشمی معاون فنی استانداری مازندران، مدیران کل امور شهری و شوراها و فنی استانداری، معاون فرمانداری ساری، مدیران عامل بانکهای صادرات، تجارت، ملت و نماینده بانک مرکزی در استان، دکتر معصوم زاده مدیرکل برنامه ریزی شهرداری تهران، دکتر غنیمی فرد رئیس خانه صنعت و معدن کشور و مهندس هندویی رئیس خانه صنعت و معدن مازندران و نائب رئیس خانه صنعت و معدن کشور حضور داشتند.
بر اساس این گزارش اولین کنفرانس ملی مدیریت هزینه با هدف ارائه نتایج کاربردی و علمی در سه گروه سازمانهای خدماتی، سازمانهای دولتی و سازمانهای صنعتی به مدت دو روز توسط شرکت رسا در سالن همایشهای دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شد.
در کنفرانس ملی مدیریت هزینه در ساری ۴۵۰ نفر از سراسر کشور و ۴۸ سازمان متقاضی شرکت در مدل بهره وری حضور داشتند که بطور همزمان، مدل مدیریت بهره وری و طراحی در آن ارائه گردید. در این مدل، اطلاعات پایه ای دریافت شده از سازمانهای خدماتی و تولیدی متقاضی شاخصهای بهره وری سازمان مورد سنجش قرار گرفت و مقرر شد با محاسبه امتیازات متقاضیان به سازمانهای برتر در چهار سطح تندیس مدیریت بهره وری با عناوین تندیس زرین مدیریت، تندیس سیمین مدیریت، تندیس بلورین مدیریت و تندیس اهتمام مدیریت بهره وری اعطا گردد. این گزارش حاکیست که با بررسی امتیازهای منتقاضیان داوران مقالات، مجموعه آثار ارائه شده به کنفرانس را حائز دریافت تندیس بلورین مدیریت و تندیس اهتمام مدیریت بهره وری تشخیص داده و از بین ۴۸ شرکت و سازمان متقاضی از سراسر کشور شرکت آب و فاضلاب مازندران موفق به دریافت تندیس بلورین نخستین کنفرانس ملی مدیریت هزینه شد.
مهندس محمدتقی حسین زاده، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران در نخستین روز از کنفرانس ملی مدیریت هزینه با اشاره به اقدامات انجام گرفته در شرکت آبفا در زمینه کاهش هزینه ها و محوری نمودن فعالیتها و برنامه های شرکت اظهار داشت: اساس برنامه های شرکت آب و فاضلاب بر چهار محور استوار است: شفاف سازی اهداف، ارتقاء دانش و ابزار کار، درک قوی از میزان قیمت تمام شده خدمات و حذف فعالیتهای غیرضروری که مجموعه این اقدامات موجب می شود تا رضایت مشترکین جلب شود.
وی افزود: جلب رضایت مشترکین، هدف شرکت آبفاست به همین خاطر دستیابی به این هدف مستلزم برنامه ریزی و مدیریت اثربخش هزینه هاست.
مهندس حسین زاده با تاکید بر این مطلب که شرکت آب و فاضلاب در راستای مدیریت هزینه ها، آموزش نیروی انسانی را سرلوحه فعالیتهای خود قرار داده تصریح کرد: این شرکت به منظور بالابردن دانش مدیریتی کارکنان خود برای دستیابی به هدفهای کاهش هزینه ها از آغاز سال ۸۹ تاکنون یازده هزار و ۸۴ نفر ساعت آموزش در زمینه های مختلف به نیروی انسانی خود ارائه کرده است. مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران یکی دیگر از اقدامات انجام شده در راستای کاهش هزینه ها را تامین منابع آب شرب از منابع آبهای سطحی نظیر سدها و چشمه ها می داند بر این اساس شرکت در نظر دارد در شهرستان سوادکوه که سالها از کمبود آب رنج می برند از آب چشمه دراسله استفاده نماید.
وی گفت: استفاده از این چشمه موجب می شود هم آب کافی و با کیفیت بالا در اختیار مشترکین قرار بگیرد و هم با خاموش شدن چاهها و ایستگاههای موجود از میزان هزینه های شرکت به نحو چشمگیری کاسته شود. مهندس محمدتقی حسین زاده در پایان سخنانش با تاکید بر سیاستهای شرکت در تامین آب شرب کافی و مطمئن برای مردم یادآور شد با اینکه طرح هدفمندی یارانه ها در بخشهای مختلف انرژی و آب اجرا شده اما هنوز هفتاد درصد آب شرب مصرفی مردم بصورت یارانه ای در اختیار آنان قرار می گیرد.
در پایان این کنفرانس با اعلام موفقیت شرکت آب و فاضلاب مازندران در زمینه اجرای شاخصهای مدیریتی کاهش هزینه ها مهندس حسین زاده تندیس بلورین مدیریت بهره وری را از دبیر کنفرانس دریافت کرد.
نظرات