کارگران و بازنشستگان صاحب مسکن ویژه می‌شوند

کارگران و بازنشستگان صاحب مسکن ویژه می‌شوند

http://www.bananews.ir/وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد مسکن ویژه کارگران و بازنشستگان را یکی از برنامه‌های رفاهی دولت در سال ۹۴ دانست و گفت: براساس تفاهم نامه‌ای که میان وزارتخانه‌های تعاون و راه و شهرسازی امضا شده است طرح خانه‌دار کردن این گروه عظیم از جمعیت کشور با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irعلی ربیعی از راه‌اندازی نخستین سامانه ملی مشاغل ایران در سال ۹۴ خبر داد و اجرای طرح تحول بخش تعاونی و رونمایی از مسکن اجتماعی را از مهمترین برنامه‌های وزارت کار در سال جاری برشمرد.

او معرفی مشاغل، مشاوره‌های شغلی و حرفه‌ای و تدوین فرهنگ ملی مشاغل کشور در جهت کمک به کارجویان، کارفرمایان، کارآفرینان و برنامه‌ریزان نظام اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را از مهمترین اهداف راه اندازی این سامانه برشمرد.

وی گفت: با نگاهی به عملکرد سال گذشته وضعیت این وزارتخانه در ارایه خدمات به ویژه در حوزه رفاهی و بیمه‌ای از گذشته بهتر است.

وزیر کار در ادامه به اولویتهای وزارتخانه متبوعش در سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: امسال دو طرح بزرگ را دنبال خواهیم کرد که رونمایی از طرح مسکن اجتماعی از جمله آنهاست.همچنین اجرای بیمه‌های اجتماعی فراگیر در سطوح مختلف را در سال پیش رو به مرحله اجرا خواهیم رساند که هریک از افراد جامعه با سطوح مختلف درآمدی بتوانند از مزایای بیمه های اجتماعی بهره‌مند شوند.

ربیعی در عین حال از طرح بهبودی خدمات تامین اجتماعی کارگران در سال جاری خبر داد و افزود: جهت گیری دولت در این برنامه الکترونیکی شدن دفترچه‌های بیمه شدگان است.

وی سال ۹۴ را سال تولید و اشتغال دانست و با تاکید بر لزوم تحرک هرچه بیشتر در این بخش اظهار کرد: دولت علاوه بر اجرای سیاستهای حمایتی برای سرمایه‌گذاری‌های کلان، موضوع اشتغال را نیز در واحدهای خرد و کوچک با جدیت دنبال می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دیگر ابعاد اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه روابط کار پرداخت و گفت: در حوزه روابط کار خوشبختانه تعداد تشکلها افزایش یافت و در تعیین حداقل مزد نیز در دو سال گذشته شاهد افزایش آن بودیم که این موضوع رضایت تشکلها را به دنبال داشت.

وی به افزایش ۱۷ درصدی حقوق و دستمزد کارگران در سال ۹۴ اشاره کرد و افزود: هرچند درصد رشد حقوق کارگران از میزان تورم جامعه پیشی گرفته است اما برای پربار کردن سفره کارگران همچنان باید کار کرد.

به گفته ربیعی، وزارت کار در بحث حفظ امنیت شغلی، با دقت فعالیت پیمانکاران را زیرنظر دارد تا از اخراج کارگران به بهانه های مختلف جلوگیری کند.

وی استخدام کارگران با قراردادهای سفید امضا را غیرقانونی دانست و گفت: دولت با متخلفان در این خصوص برخورد می‌کند.

ربیعی درباره توجه به توسعه کارآفرینی و اشتغال نیز اظهار کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات نوروزی خود به این مساله اهتمام جدی داشتند و این امر وظیفه ما را در توسعه اشتغال سنگین تر می‌کند.

وی گفت: در بخش اشتغال خرد به طرحهای خوبی رسیده‌ایم و اجرای این طرحها در بخشهای کوچک و خرد می تواند آنان را متحول کند.

ربیعی درعین حال اجرای طرح تکاپو در استانها با همراهی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور را گام مثبتی در جهت توسعه مشاغل کوچک دانست.

وزیر کار ابراز امیدواری کرد: با اعتباری که از محل هدفمندی یارانه‌ها برای اشتغال در سال ۹۴ در نظر گرفته شده رونق بازار کار محقق شود.

ربیعی مجموع اعتبارات مربوط به ایجاد اشتغال در کشور را چهار هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با ایجاد تحرک در این حوزه بخش قابل توجهی از بیکاران نیز جذب بازار کار خواهند شد.

وی در پایان توسعه بخش تعاون را مستلزم نگاه نو به ظرفیتها و قابلیتهای بخش تعاونی و اتخاذ روش‌های نوگرایانه برای استفاده از این شبکه عظیم اقتصادی اجتماعی دانست و گفت: دستیابی به اهداف توسعه بخش تعاون از طریق هفت راهبرد اساسی در قالب طرح تحول بخش تعاونی اجرا و دنبال خواهد شد.

 

ایسنا

    نظرات