توقف عملیات ساختمانی در محدوده عمارت عشرت‌آباد

توقف عملیات ساختمانی در محدوده عمارت عشرت‌آباد

http://www.bananews.ir/شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با تاکید بر اینکه عمارت تاریخی عشرت آباد برای استفاده عموم مهیا شود، مصوب کرد: عملیات ساختمانی در محدوده عمارت متوقف و نقشه‌ها مجدد با توجه به ضوابط پهنه و ضوابط میراث فرهنگی بازنگری و اصلاح شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irشورایعالی شهرسازی و معماری ایران در اولین جلسه سال جاری خود که در تاریخ ۱۷ فروردین ماه ۹۴ با حضور رئیس، اعضا و مقامات محلی استانهای مربوطه تشکیل شد، موضوع ساخت و ساز در اراضی شمال میدان سپاه تهران را مطرح کرد و به شرح زیر اتخاذ تصمیم شد:

۱. عمارت تاریخی عشرت آباد با پیگیری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و هماهنگی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای استفاده عموم مهیا شود.

۲. رعایت حریم قانونی عمارت و باغ ثبت شده ملی عشرت آباد به شماره ثبت ۶۴۸ مورخ ۲۳ فروردین ۱۳۴۶ الزامی است.

۳. رعایت مصوبات طرح جامع تهران در پهنه مذکور (۳۲۱G) برای محدوده فوق الزامی است.

۴. عملیات ساختمانی در محدوده عمارت متوقف و نقشه ها مجدد با توجه به ضوابط پهنه و ضوابط میراث فرهنگی بازنگری و اصلاح گردد.

۵. وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نسبت به هماهنگی با هدف رعایت موازین قانونی همه جانبه نسبت به گردش کار احداثات در داخل محدوده پادگانهای کشور و شهر تهران اقدام نموده و اخذ پروانه براساس طرحهای توسعه و عمران برای احداثات عظیم در زمینهای با کاربری نظامی، انتظامی الزامی است.

۶. کار گروه ویژه ای برای بررسی موضوع و هماهنگی های لازم با محوریت وزارتخانه های دفاع و کشور ، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دبیرخانه شورایعالی تشکیل و ضمن هماهنگی و رعایت دستورالعمل های ابلاغی فرماندهی کل قوا دستورالعملی را برای رعایت موضوع در کل کشور ظرف مدت سه ماه به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارائه نمایند.

 

ایسنا

    نظرات