ساخت مسکن ارزان قیمت برای فرهنگیان

ساخت مسکن ارزان قیمت برای فرهنگیان

http://www.bananews.ir/مدیرعامل بانک سرمایه با اشاره به ساخت مسکن ارزان قیمت برای فرهنگیان عنوان کرد: ساخت مسکن‌های ارزان قیمت از طریق این بانک از کلانشهرها شروع شده و با توجه به وجود بافت‌های فرسوده در شهرها توسعه پیدا می‌کند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irبیرانوند در نشست خبری با اشاره به طرح های در دست اجرای بانک سرمایه با اعلام این که ساخت مسکن ارزان قیمت برای فرهنگیان در دستور کار این بانک قرار دارد، اظهار کرد: طبق توافق نامه ای که در این زمینه داشته‌ایم به وسیله شرکت‌های ساختمانی تابعه بانک سرمایه و استفاده از تسهیلات بانکی که به بازسازی بافت‌های فرسوده تخصیص یافته به عنوان مجری به طور انبوه خواهیم ساخت.

 

وی توضیح داد: در پایان ساخت مسکن‌ها از طریق اولویت‌بندی که آموزش و پرورش انجام خواهد داد به فرهنگیان اختصاص می یابد. در عین حال که واگذاری آن‌ها به صورت اقساطی خواهد بود.

توزیع ۱۰ میلیون کارت اعتباری تخفیف دار بین فرهنگیان

بیرانوند همچنین از توزیع ۱۰ میلیون کارت اعتباری تخفیف دار بین شاغلین و بازنشستگان فرهنگی خبرداد و گفت: با توجه به این که خرید از این کارت ها نقدی نیست و پولی تزریق نمی شود تورم زا نخواهد بود.

وی این را هم گفت که سقف کارت‌های اعتباری درچارچوب ضوابط بانک مرکزی و دستورالعمل عقود مرابحه و فعلا چهار میلیون تومان است.

باز شدن نماد بانک سرمایه در فرابورس

مدیرعامل بانک سرمایه با اشاره به باز شدن نماد این بانک در آخرین روز سال ۱۳۹۳ گفت: با این وجود سهام بانک سرمایه در همین کوتاه مدت با اقبال سهامداران مواجه شده و از اولین روز سال ۱۳۹۴ تاکنون از ۱۶۵ به ۲۱۷ تومان افزایش قیمت داشته‌اند که این نشان می‌دهد رویکرد فعالان اقتصادی و بازار سرمایه نسبت به این بانک مثبت است.

وی یادآور شد که تاکنون تمام سود سهامداران را پرداخت کرده و به سهامداری بدهکار نیستند.

دلایل افزایش سود بانکی

بیرانوند در ادامه با اشاره به نتایج مثبت مذاکرات هسته ای و اثری که بر روابط بین المللی به خصوص در حوزه بانکی خواهد داشت، گفت: محدودیت فعالان اقتصادی از گشایش اعتبارات اسنادی و اعتبارات بین المللی که در نتیجه تحریم ها اتفاق افتاده بود موجب شد تا حجم بالایی از تقاضا برای تسهیلات داخلی افزایش یافته و فشار برای ریال بالا برود که در این حالت تقاضا همچنان باقی مانده ولی عرضه ثابت ماند که در نهایت موجب افزایش سود بانکی برای تامین منابع بانک‌ها شد.

مدیرعامل بانک سرمایه خاطرنشان کرد: افزایش همگانی ارزش ارز در مقابل ریال در پایان سال ۱۳۹۱ نیز هزینه تامین مالی و نقدینگی ارزی بنگاه‌ها را تا سه برابر افزایش داد که در افزایش نرخ سود بی تاثیر نبود.

وی درباره میزان افزایش سرمایه بانک سرمایه نیز گفت: سرمایه این بانک در حال حاضر حداقل تاسیس یک بانک یعنی ۴۰۰ میلیارد تومان است که تا پایان سال ۱۳۹۴ به ۱۲۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

 

ایسنا

    نظرات