از مسکن ویژه کارگران تا اعلام جزییات جدید دستمزد

از مسکن ویژه کارگران تا اعلام جزییات جدید دستمزد

http://www.bananews.ir/ساخت مسکن ویژه برای کارگران و بازنشستگان و تصویب پرداخت مبلغ ۳۷۰ میلیارد ریال به تعاونی‌های شهرستانی سهام عدالت از مهمترین اخبار این هفته بود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irوزیر کار در هفته‌ای که گذشت از ساخت مسکن ویژه کارگران و بازنشستگان به عنوان یکی از برنامه‌های رفاهی دولت در سال ۹۴ سخن گفت.

به گفته علی ربیعی، به موجب تفاهم‌نامه‌ای که میان وزارت کار و وزارت راه‌ و شهرسازی به امضا رسیده از ابتدای امسال طرح خانه‌دار کردن کارگران و بازنشستگان دنبال خواهد شد.

او همچنین از راه‌اندازی نخستین سامانه ملی مشاغل ایران در سال ۹۴ خبر داد و اجرای طرح تحول بخش تعاونی و رونمایی از مسکن اجتماعی را از برنامه‌های وزارت کار در سال جاری برشمرد.

ربیعی سال ۹۴ را سال تولید و اشتغال دانسته و ضمن تاکید بر لزوم تحرک هرچه بیشتر در این بخش گفته است: علاوه بر اجرای سیاستهای حمایتی برای سرمایه‌گذاری‌های کلان، موضوع اشتغال در واحدهای خرد و کوچک در دستور کار دولت قرار گرفته است.

اختصاص مبلغ ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شرکتهای تعاونی شهرستانی سهام عدالت خبری بود که این هفته از سوی مدیرکل تعاونی های خدماتی وزارت تعاون اعلام شد.

به گفته علیرضا ناطقی، پرداخت این اعتبار اسفند ماه سال گذشته در جلسه هیات وزیران به تصویب رسید تا در جهت شناسایی مشمولان سهام عدالت و جبران خدمات شرکتهای تعاونی سهام عدالت شهرستانی در سالهای ۹۲ و ۹۳ هزینه شود.

بررسی مشکلات بیمه کارگران ساختمانی و به کارگیری اتباع خارجی در کمیسیون اجتماعی مجلس از دیگر خبرهای مطرح در هفته جاری بود.

اعلام خبر برگزاری آزمون استخدام فراگیر دستگاههای اجرایی در خرداد ماه سال جاری نیز از دیگر خبرهای مهم هفته جاری بود.

بنا به اعلام رییس امور آمار، برنامه‌ریزی و تامین نیروی انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، کلیه تعهدات استخدامی از سال ۱۳۹۱ تاکنون امسال به اجرا درخواهد آمد و آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور با شرکت ۸ هزار نفر برگزار خواهد شد.

همچنین از جمله خبرهایی که این هفته انتشار یافت، اعلام جزییات جدید دستمزد کارگران در سال ۹۴ بود.

به گفته محمدرضا راهداری،عضو شورای عالی کار دستمزد کارگران در تمام سطوح شغلی بر اساس معیارهای سال جدید ۱۷ درصد افزایش یافته و با مصوبات جدید شورای عالی کار حداقل مزد ماهانه هر کارگر به ۷۱۲ هزار و ۴۲۵ تومان رسیده است.

مجموع دریافتی کارگران حداقل بگیر مجرد نیز با احتساب مزایا، ۸۹۲ هزار و ۴۳۰ تومان، کارگران متاهل دارای یک فرزند ۹۶۳ هزار و ۶۷۱ تومان و مزد هر کارگر با دو فرزند یک میلیون و ۳۴ هزار و ۹۱۲ تومان در شورای عالی کار تصویب شده است.

همچنین پایه سنواتی کارگران که تا پیش از این روزانه ۵۰۰ تومان بود امسال به ۱۰۰۰ تومان رسیده است.

تمام مصوبات مزدی شورای عالی کار از فروردین‌ماه امسال در فیش‌های حقوقی کارگران اعمال می‌شود.

 

ایسنا

    نظرات