بسته شدن پرونده مسکن مهر به سال ۹۵ رسید/ متقاضیان از خرید و فروش مسکن مهر استقبال نکردند

بسته شدن پرونده مسکن مهر به سال ۹۵ رسید/ متقاضیان از خرید و فروش مسکن مهر استقبال نکردند

http://www.bananews.ir/قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر از افتتاح ۷۰ هزار واحد مسکن مهر در اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: ساخت تمامی واحدهای مسکن مهر تا پایان امسال امکان‌پذیر نیست و اتمام آن به سال ۹۵ می‌رسد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irاصغر مهرآبادی اظهار داشت: از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر که قراردادهای آنها منعقد شده است ۲ میلیون و ۱۴ هزار واحد از مرحله سفت کاری عبور کرده و کار ساخت یک میلیون و ۷۴۰ هزار واحد آنها به اتمام رسیده است.

وی افزود: یک میلیون و ۴۱۴ هزار واحد نیز افتتاح شده و ۷۰ هزار واحد نیز آماده بهره‌برداری هستند که از هفته اول اردیبهشت ماه امسال تا آغاز ماه مبارک رمضان ادامه می‌یابد البته پیش‌بینی می‌شود به ۱۰۰ هزار واحد نیز برسد.

 

مهرآبادی یادآور شد: مرحله دوم افتتاح‌ واحدهای مسکن مهر در هفته دولت خواهد بود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با اشاره به اینکه از سوی بانک مسکن ۴۳ هزار و ۹۱۴ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای مسکن مهر پرداخت شده است گفت: یکی از عمده‌ترین اقدامات ما در سال گذشته افزایش سقف تسهیلات فردی از ۲۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان بوده است.

وی تصریح کرد: ۴۶۰ هزار واحد مسکن مهر که پیشرفت فیزیکی آنها بیش از ۷۵ درصد است جهت دریافت تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی به بانک مسکن معرفی گردیدند و از طریف بانک نیز به مدیریت شعب استان‌ها ابلاغ شده که کار انعقاد قرارداد و پرداخت آنها شروع شده و امیدواریم تا سرعت پرداخت این تسهیلات در سال ۹۴ چشمگیر باشد.

مهرآبادی اظهار داشت: در طی این مدت ۵ هزار و ۴۹۵ میلیارد تومان وصول اقساط از متقاضیان داریم که به تدریج در طی ماه به ۲۲۰ میلیارد تومان می‌رسد و تاکنون متقاضیان یک میلیون و ۴۲۰ هزار واحد مسکن مهر توانسته‌اند دفترچه اقساط خود را تحویل بگیرند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: نزدیک به یک میلیون و ۱۳۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل شد و ۲۰۰ هزار واحد نیز سال گذشته به مناسب دهه فجر به بهره‌برداری رسیده و در مرحله تحویل هستند.

وی یادآور شد: حدود یک میلیون و ۲۲ هزار و ۸۳۶ واحد مسکن مهر سند اعیان آنها صادر شده است.

مهرآبادی تأکید کرد: افزایش مدت بازپرداخت تسهیلات از ۱۵ سال به ۲۰ سال از مهم‌ترین اقدامات این وزارتخانه برای اخذ مصوبه شورای پول و اعتبار در سال گذشته بوده که بلافاصله عملیاتی شد و انگیزه متقاضیان برای بازپرداخت تسهیلات و اقساط بانک را بالا برد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه امسال بیش از ۹۰ درصد از پروژه‌های مسکن مهر به اتمام می‌رسد گفت: با هماهنگی وزارت نیرو سعی خواهیم کرد تحویل حداکثری واحدها را داشته باشیم و امسال حدود ۵۰۰ هزار واحد را به متقاضیان تحویل دهیم.

مهرآبادی در ادامه به اقدامات دولت یازدهم در حوزه مسکن مهر اشاره کرد و گفت: در دولت یازدهم ۳۹۰ هزار و ۷۳۲ واحد مسکن مهر تا به امروز به اتمام رسیده و ۴۰۳ هزار و ۶۰۴ واحد نیز افتتاح شده است.

وی یادآور شد: ۳ هزار و ۴۱۴ میلیارد تومان از سال ۹۲ وصول اقساطی داشته‌ایم و فروش اقساطی مسکن مهر توسط بانک مسکن به ۵۹۲ هزار و ۳۵۹ واحد رسیده که این آمارها حاکی از عملکرد خوب دولت نسبت به سال‌های قبل است.

مهرآبادی توضیح داد: ۴۴۰ هزار واحد مسکن مهر از سال ۹۲ تحویل داده شده است و ۵۰۰ هزار واحد نیز موفق به دریافت سند ملکی شده‌اند که این بدین معنی است که تا به امروز ۵۰ درصد از اسناد واحدهای مسکن مهر در دولت یازدهم به متقاضیان تحویل داده شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر افتتاح شده است گفت: علی‌رغم محدودیت‌‌های مالی که داشتیم یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر متقاضی را خانه‌دار کرده‌ایم.

مهرآبادی با اشاره به اینکه در سال گذشته بالغ بر ۳۸۰ هزار واحد مسکن مهر فروش اقساطی شده‌اند گفت: فروش اقساطی ما در سال ۹۳ نسبت به سال‌های قبل روند رو به رشدی را به خود گرفته است و در سال ۹۳، ۲ هزار و ۶۷۱ میلیارد تومان وصول اقساطی داشته‌ایم.
وی یادآور شد: در این مدت کار ساخت ۲۷۰ هزار واحد مسکن مهر نیز به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه دولت مصوبه‌هایی داشت، گفت: دولت مصوب کرده بود که تأسیسات زیربنایی و زیرساختی واحدهای مسکن مهر از محل آورده مردم و فروش اراضی دولت تأمین شود که با تاکیدات وزیر راه و شهرسازی مقرر شد برای مساعدت به متقاضیان مسکن مهر، اراضی تجاری پردیس به فروش برسد و عایدات اراضی یاد شده برای تکمیل زیرساخت‌ها و خدمات زیربنایی هزینه ‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: در مورد مسکن مهر در پرند نیز این موضوع اجرایی شده و هزینه خدمات زیربنایی از محل فروش اراضی تأمین می‌شود و همین موضوع به وزارت نیرو نیز کمک می‌‌کند.

وی یادآور شد: فروش اراضی تجاری از امسال عملیاتی می‌شود.

مهرآبادی با اشاره به اینکه خرید و فروش مسکن مهر از نظر قانونی منعی ندارد گفت: تصمیمات لازم در این حوزه گرفته شده و به تمامی استان‌ها ابلاغ شده و در چارچوب آن عملیاتی شده است البته تا به امروز متقاضیان با وجود رسمی بودن معاملات استقبال چندانی از خرید و فروش نکرده‌اند.

مهرآبادی در ادامه به تخلفات تعاونی‌ها در واحدهای مسکن مهر اشاره کرد و گفت: متولی رسیدگی به این تخلفات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و باید این وزارتخانه برخورد جدی با متخلفان کند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: وزارت تعاون باید در فعال کردن ادارات کل تعاون جهت رسیدگی به مسائل تعاونی‌ها در مسکن مهر تمهیداتی بیندیشد و باید اضافه کنم حوزه تعاونی‌های مسکن و تعاونی های مشاغل آزاد بیشترین مشکل را ایجاد کرده‌اند.

وی یادآور شد: البته در این خصوص جلسه‌ای با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پیگیر حل مشکلات تعاونی‌های مسکن مهر هستیم.

مهرآبادی در ادامه خاطرنشان کرد: ۲۶۰ هزار واحد مسکن مهر آماده تحویل هستند که در انتظار تأمین آب و برق و گاز هستند و هیچ واحدی تا به امروز بدون تأمین خدمات زیربنایی به متقاضیان تحویل داده نشده است ولی در برخی از شهرها اعضای تعاونی به ویژه تعاونی های محله‌ای یا مشاغل آزاد برخی واحدها را به زور تصرف کرده‌اند که با این اقدام روند فروش اقساطی را نیز کند نموده‌اند.

 

باشگاه خبرنگاران

 

    نظرات