طرح سوال راهبر مهندسان ساختمان از جامعه مهندسین مشاور

طرح سوال راهبر مهندسان ساختمان از جامعه مهندسین مشاور

بنانیوز- جامعه راهبر مهندسان ساختمان در آغاز سال جدید در اطلاعیه ای سوالاتی از جامعه مهندسین مشاور کشور مطرح نموده است.

از آغاز مباحث مرتبط با عنوان نشست چهارم یعنی «کارآفرینی و افزایش صلاحیتهای حرفه ای» در مورخه ۰۷-۱۲-۹۳، این موضوع بیش از پیش مورد توجه مسئولین، مهندسان و عموم مردم قرار گرفته تا جایی که اخیراً سایت مجازی کارآفرینی (سمک)، با همکاری برخی نهادهای کشوری راه اندازی شده است. لازم به ذکر است که طبق اطلاعات واصله، هم اکنون در برخی استانها نظیر استانهای ایلام، خراسان رضوی، قزوین و گلستان، اقداماتی چون صدور خدمات مهندسی، کارآموزی هدفمند مهندسان جدیدالورود و تعامل با متقاضیان مشاغل مهندسی مورد توجه قرار گرفته و اجرایی شده است.
در استان تهران نیز کارگروه برنامه ریزی افزایش ظرفیت اشتغال گروه تخصصی عمران باهمکاری دیگر مبادی تخصصی در سازمان نظام مهندسی ساختمان، پس از بررسی های کارشناسی لازم و تجارب موفق اولین اقدام اجرایی در موضوع کنترل مضاعف نوسازی بافتهای فرسوده در سالهای ۹۲ و ۹۳ و پیگیری های موثر اجرای طرح صلاحیت گودبرداری (که از دوره پنجم تاکنون معطل مانده است)، طرحهایی نظیر؛ طرح ایجاد صلاحیت تخریب، طرح ایجاد صلاحیت ایمنی، طرح کارآموزی مهندسان جدید الورود به حرفه، طرح کنترل مضاعف فراگیر خدمات مهندسی با همکاری دفاتر نمایندگی استان و همچنین طرح افزایش نظارت آتش¬نشانی برای مهندسان ناظر چهار رشته را در دست کارشناسی و تهیه دارد که امیدواریم در نشست پیش رو امکان ارائه نتایج حاصل از این اقدامات فراهم گردد.
با این اوصاف، همچنان اعتقاد داریم ظرفیت جامعه مهندسی برای تلاش در این زمینه بیش از اقدامات انجام شده مذکور می باشد.
راهبر مهندسان ساختمان بر آن است تا نظر جامعه مشاوران خود را با طرح چند سوال در خصوص موضوعات مهم و مرتبط با عنوان چهارمین نشست تخصصی جویا شود که امید است این اقدام مورد توجه جامعه مهندسان ساختمان کشور قرار گرفته و در تصمیم گیری مسئولان مربوطه در جهت بهبود و ارتقاء وضعیت موجود موثر واقع گردد.
شایان ذکر است که از نظرات اعضای جامعه مشاوران جهت تدوین مطالب مرتبط با «دیدگاه صاحبنظران» در وبسایت، استفاده خواهد شد. لذا باعنایت به تذکرات مهم مرقوم شده بشرح ذیل، خواهشمند است پاسخ لازم به هریک از سوالها را ارائه فرمایید. ضمناً تاکنون چهار سری از مجموعه پاسخهای ارائه شده توسط اعضای جامعه مشاوران راهبر مهندسان ساختمان در دیدگاه صاحبنظران ۸، ۹، ۱۲، ۲۰، ۲۱، ۲۸، ۴۲ و ۴۴ درج که قابل بهره برداری برای عموم می باشند.
تذکرات مهم: ۱- ترجیحاً پاسخ به هریک از سوالات بیشتر از پنج سطر نشود. ۲- چنانچه اطلاعات لازم و کافی جهت پاسخ به هریک از سوالات را ندارید، صراحتاً اعلام فرمایید؛ در این زمینه اطلاعاتی ندارم. ۳- چنانچه علاقه ای به ارائه پاسخ به هریک از سوالات را ندارید، صراحتاً اعلام فرمایید؛ در این زمینه علاقه ای به اظهارنظر ندارم. ۴- باتوجه به بندهای ۲و۳ ذکر شده، هیچ یک از سوالات بدون پاسخ باقی نماند. ۵- پاسخ ها در همین برگه و ذیل هریک از سوالها درج و حداکثر ظرف یک هفته از تاریخ دریافت ایمیل به آدرس info@Lobe.ir ارسال گردد. باتشکر از همکاری و همراهی شما
باتوجه به الحاقیه جدید مورخه ۱۹-۰۷-۹۳ نظامنامه کاربران و اعضاء، پاسخ به هرسوال، مشروط بر عضویت در جامعه مشاوران، ۵ امتیاز خواهد داشت.
بخش ششم سوالات- مرتبط با «کارآفرینی و افزایش صلاحیتهای حرفه ای»
سوال ۱) به نظر شما آیا سازمانهای نظام مهندسی ساختمان وظیفه ای درخصوص کارآفرینی و افزایش صلاحیتهای حرفه ای مهندسان ساختمان دارند؟ به چه علّت؟

سوال ۲) چه اقدامات درون یا برون سازمانی می توانند در موضوع کارآفرینی و افزایش صلاحیتهای حرفه ای مهندسان ساختمان موثر واقع گردند؟ پیشنهادات و راهکارهای خود را در این زمینه ارائه فرمایید.

سوال۳) موضوع کارآفرینی و افزایش صلاحیتهای حرفه ای مهندسان ساختمان را بیشتر به نفع جامعه بهره مند از خدمات مهندسی می دانید یا مهندسان؟ یک نمونه را بعنوان مصداقی بیان فرمایید.

 www.lobe.ir

 

    نظرات