افزایش تعداد اجاره‌نشینان تهرانی/ نیمی از مستاجران کشور ساکن تهران‌اند

افزایش تعداد اجاره‌نشینان تهرانی/ نیمی از مستاجران کشور ساکن تهران‌اند

http://www.bananews.ir/گران‌ترین اجاره‌ بهای ماهانه به ازای هر متر مربع مسکن در تهران ، در نیمه اول سال گذشته معادل، ۸۹ هزار و ۹۸۷ تومان بود در حالیکه آمارها نشان می‌دهد تهرانی ها نسبت به دوره قبل از این، ۲۴٫۷ درصد بیشتر، خانه اجاره کرده‌اند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمتوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیر بنای مسکونی در تهران، در نیمه اول سال گذشته، ۱۶ هزار و ۲۵ تومان بوده‌است.

همچنین آمار نشان می‌دهد که ۴۱٫۸ درصد از معاملات مربوط به اجاره مسکن، در نیمه اول سال گذشته، در کشور متعلق به استان تهران بوده است و بعد از تهران بیشترین اجاره‌نشینان(۲۲٫۸ درصد) ساکن استان البرز هستند.

طبق گزارش مرکز ملی آمار، اجاره بها در این دوره نسبت به نیمه دوم سال ۱۳۹۲، ۹٫۷ درصد و تعداد اجاره نشینان ۲۴٫۷ درصد افزایش داشته است.

همچنین اجاره بها در نیمه اول سال ۱۳۹۳ نسبت به دوره مشابه در سال ۱۳۹۲، ۹٫۱ درصد افزایش داشته است و بر اساس این مقایسه تعداد اجاره‌نشینان نیز ۲۲٫۶ درصد بیشتر شده‌اند.

ارزان ترین اجاره بها در تهران در نیمه اول سال گذشته به ازای هر متر مربع زیر بنای مسکونی به علاوه سه درصد ودیعه پرداحتی، ماهیانه معادل ۲۹۱ تومان و گران ترین اجاره بها ۸۹ هزار و ۹۸۷ تومان بوده‌است.

متوسط قیمت اجاره ماهانه هر متر مربع زیر بنای مسکونی در کشور در نیمه اول سال گذشته، معادل ۷ هزار و ۳۰۰ تومان بوده است که در مقایسه با این شاخص در تهران، متوسط اجاره بهای مسکن در تهران ۸ هزار و ۷۲۵ تومان از متوسط اجاره بها در کشور گران‌تر است.

 

ایسنا

    نظرات