نقشه مرکز تجارت فردوسی نیازمند اصلاحات است

نقشه مرکز تجارت فردوسی نیازمند اصلاحات است

http://www.bananews.ir/رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران از دریافت نقشه مرکز تجارت جهانی فردوسی خبر داد و اعلام نظر در مورد آن را منوط به بررسی‌های آتی این سازمان دانست.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irسعید غفرانی با اعلام خبر وصول نقشه تجارت جهانی فردوسی گفت: نقشه این بنا برای سازمان نظام مهندسی ارسال شده اما هنوز مورد ارزیابی قرار نگرفته است.

رییس سازمان نظام‌مهندسی استان تهران اعلام‌نظر نهایی در مورد نقشه مرکز تجارت جهانی فردوسی را منوط به بررسی‌های آتی این سازمان دانست و افزود: به عقیده من نقشه فوق نیازمند اصلاحاتی است اما نمی‌توانم در مورد زمان نهایی آن اظهارنظر کنم. با این حال تمام تلاش ما بر این است که بررسی‌ها دقیق و در اسرع وقت انجام شوند.

وی بر لزوم کنترل کیفیت و ادامه ساخت و سازهای این مرکز با نظارت فنی سازمان نظام مهندسی تاکید کرد و گفت: همانطور که پیش از این هم پیش‌بینی شده بود بخش‌هایی از سازه نیازمند بازبینی است که البته این مسئله هنوز به تایید نهایی نرسیده است.

براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، چندماه قبل موضوع عدم انطباق سازه مرکز تجارت جهانی فردوسی با نقشه اولیه آن طرح شد. به همین خاطر نیز سازمان نظام مهندسی به عنوان نهاد متولی نظارت بر کیفیت ساخت و ساز و همچنین شورای شهر تهران در این مسئله ورود کرد و خواستار ارائه نقشه این مرکز برای بررسی مجدد شد.

غفرانی پیش از این اعلام کرده بود پایان فروردین ماه سال جاری آخرین مهلت ارسال نقشه این مرکز به سازمان نظام مهندسی است زیرا ساختمان آن مشکلاتی دارد و باید با بررسی‌های آزمایشگاهی مشخص شود این سازه بر اساس نقشه اولیه ساخته شده است یا خیر؟

پیروز حناچی معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی نیز پیش تر اعلام کرده بود: نتیجه بررسی‌های شورای عالی معماری و شهرسازی نشان می‌دهد تخلف حادی در مرکز تجارت فردوسی از منظر شهرسازی وجود ندارد اما گزارش‌های معاونت مسکن و شهرسازی به زودی در این مورد به اطلاع عموم می‌رسد.

 

ایسنا

    نظرات