اهواز باز هم خاکی می‌شود

اهواز باز هم خاکی می‌شود

http://www.bananews.ir/مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیشبینی وقوع پدیده گردوغبار در بعدازظهر امروز خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irکوروش بهادری اظهار کرد: بنا بر پیشبینیها، روز جمعه شاهد وزش باد شدید با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت و وقوع پدیده گردوغبار در سطح استان بودیم. این پدیده که منشاء آن در کشور عراق بود، موجب شد میزان دید افقی در اهواز و بستان به ۱۰۰۰ متر برسد ولی با توجه به سرعت زیاد باد، این پدیده چندان پایدار نبود و از دیشب مجددا وضعیت دید بهتر شد.

وی افزود: میزان شاخص آلودگی گردوغبار روز گذشته بر اساس اعلام اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان در بدترین حالت، حدود ۸۵۰ میکروگرم بر متر بوده است.

بهادری ادامه داد: نقشههای میدان باد نشان میدهد که امروز نیز از بعد از ظهر، وزش باد شدید را خواهیم داشت که بدین ترتیب احتمال وقوع گردوغبار داده میشود. گردوغبار امروز به شدت روز گذشته نیست و میزان دید را به ۴ تا ۵ کیلومتر میرساند.

وی گفت: پیشبینیها نشان میدهد که امسال تا پایان سال زراعی در حدود پایان اردیبهشت ماه، متأسفانه ۱٫۵ درجه دمای استان افزایش خواهد یافت و با توجه به منابع آبی محدود استان و کاهش حدود ۳۰ درصدی میزان بارشهای امسال، این افزایش دما می‌تواند مسئله‌ای چالشزا برای خوزستان باشد. با کاهش بارشها و افزایش دما، میزان تبخیر آب از منابع آبی استان افزایش می‌یابد و میتواند مشکلاتی برای تامین آب ایجاد کند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: با توجه به این پیشبینیها، لازم است مدیریت آب استان این موضوع را مهندسی کرده و با اعمال صرفهجویی در همه منابع آبی از جمله کشاورزی و شرب از بروز مشکلات در استان پیشگیری کند.

 

ایسنا

    نظرات