باقی‌ماندن ۱۰درصد از پروژه‌های مسکن مهر برای سال بعد

باقی‌ماندن ۱۰درصد از پروژه‌های مسکن مهر برای سال بعد

http://www.bananews.ir/قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر اعلام کرد: تا پایان سال جاری بالغ بر دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر به شکل کامل در لیست پروژه‌های افتتاح شده قرار می‌گیرند و تنها قریب به ۱۰ درصد از پروژه‌ها به سال ۱۳۹۵ موکول می‌شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irاحمد اصغری مهرآبادی درنشست خبری با خبرنگاران با بیان این مطلب تصریح کرد: از ابتدای طرح مسکن مهر در دولت نهم نزدیک به دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در لیست تنظیم قرار‌داد قرار گرفت که از این میان تاکنون یک میلیون و ۷۴۵ هزار واحد به شکل کامل به افتتاح رسیده است و ۵۵۷ هزار واحد نیز در دست پیگیری قرار دارد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر ۶۴ هزار واحد مسکن مهر آماده‌ی تحویل به متقاضیان شده است، اعلام کرد: تاکنون حدود یک میلیون و ۴۰۶ هزار واحد به شکل کامل افتتاح شده و در اختیار مردم قرار گرفته است و در تلاشیم همان‌طور که تاکنون نیز به وعده‌های خود عمل کرده‌ایم، طبق برنامه ی زمان‌بندی پروژه‌های نیمه‌کاره را تحویل دهیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در دور اول وعده‌های افتتاح پروژه‌ها از دهه فجر تا پایان اسفند‌ماه سال ۱۳۹۳نزدیک به ۲۰۰ هزار واحد از مسکن مهر در نقاط مختلف کشور به افتتاح رسید. در برنامه‌ریزی‌ دومی که داشتیم بنا بر این شده است که تا پایان خرداد‌ماه ۶۴ هزار واحد دیگر به بهره‌برداری برسد که از این بین حدود ۱۱ هزار و ۳۰۰ واحد از مسکن مهر در جریان سفر هیات دولت به استان فارس افتتاح رسمی خواهد شد.

اصغری مهرآبادی درباره‌ی عملکرد دولت یازدهم در حوزه مسکن مهر نیز اظهار کرد: در طول حدود یک سال و نیم گذشته از آغاز به کار دولت یازدهم حدود ۴۸۰ هزار واحد مسکن مهر با کلیه‌ی خدمات زیربنایی به افتتاح رسیده است که این مساله با توجه تورم بالا و رشد قابل توجه قیمت مصالح عملکردی مثبت به حساب می‌آید.

وی با اشاره به توقف تعداد قابل توجهی از پروژه‌های مسکن مهر در اواخر سال ۱۳۹۱ به دلیل مشکلات اقتصادی موجود در کشور اظهار کرد: خوشبختانه از نیمه سال ۱۳۹۲ با طراحی روش‌هایی جدید و در نظر گرفتن منابع اعتباری متنوع بار دیگر سرعت پیگیری پروژه‌های مسکن مهر به حالت عادی بازگشت.

اصغری مهرآبادی ادامه داد: در شرایطی که حدود ۳۴۰ هزار واحد با توجه به مشکلات به وجود آمده در سال ۱۳۹۱ متوقف شدند، اما با پیگیری‌های صورت گرفته در حال حاضر بیش از ۲۳۰ هزار واحد بار دیگر فعال شده‌اند که مابقی نیز در ادامه‌ی سال به روند عادی باز می‌گردند البته در این بین جلسات متعدد ما با مراکز استان‌ها و جلسات شورای مسکن که با حضور استانداران و فرمانداران برگزار شد به شکل قابل توجهی به این موضوع کمک کرد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با اشاره به تکمیل حدود ۷۵۰ هزار واحد از مسکن‌های مهر خودمالک در کشور اظهار کرد: رسیدن به چنین رقمی از میان کل ۹۰۰ هزار واحد خودمالک کشور نشان‌دهنده پیشرفتی محسوس است که البته این رقم به این دلیل به دست آمده که بسیاری از این واحد‌ها در منطقه شهری ساخته شده است که از نظر خدمات زیربنایی امکانات اولیه در نزدیکی آنها وجود داشت.

وی همچنین از پیگیری پرقدرت طرح فروش اقساطی مسکن مهر در دولت یازدهم خبر داد و گفت: در طول این ماه‌ها حدود ۶۰۰ هزار واحد به فروش اقساطی رسیده است که از نظر میزان وصول اقساط ۶۹ درصد از کل آمار موجود را شامل می‌شود. به طور کلی در چارچوب مسکن مهر حدود ۵۵۰۰ میلیارد تومان فروش اقساطی صورت گرفته که بیش از ۳۸۰۰ میلیارد تومان آن به دولت یازدهم اختصاص دارد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر ادامه داد: همچنین در زمینه صدور اسناد نیز تاکنون ۵۰۲ هزار سند در دولت یازدهم صادر شده که ۴۹ درصد از کل سندهای صادر شده در مسکن مهر است.

اصغری مهرآبادی همچنین درباره‌ی آخرین اخبار از افزایش وام مسکن مهر نیز گفت: این آمارها با توجه به پیگیری‌های متعدد وزیر راه و شهرسازی و جلسات مشترک با بانک مرکزی به نتایج مطلوبی رسیده و تاکنون کار وام ۲۳۲ هزار واحد به دفاتر استانی آنها ابلاغ شده است.

وی همچنین درباره‌ی وضعیت کسانی که پس از تحویل واحد‌های مسکن مهر مجبور شده‌اند بار دیگر به افزایش هزینه تن بدهند نیز اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل اخیری که از سوی وزارت راه و شهرسازی صادر شده هیچ هزینه جدید و افزایش قیمتی نباید در مسکن مهر لحاظ شود. بحث بدهی باقی‌مانده پیمانکاران نیز با دستور وزیر راه و شهرسازی بناست از طریق فروش اراضی تجاری تامین شود تا با دریافت هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از آن بدهی پیمانکاران پرداخت شده و مشکل متقاضیان مسکن مهر برطرف شود.

 

ایسنا

    نظرات