افتتاح ۴۸۰ هزار واحد مسکن مهر در دولت یازدهم

افتتاح ۴۸۰ هزار واحد مسکن مهر در دولت یازدهم

http://www.bananews.ir/قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اشاره به اینکه افتتاح ۴۸۰ هزار واحد در دولت یازدهم صورت گرفته است، گفت: ۳ هزار و ۸۱۴ میلیارد تومان وصول اقساط بانکی مسکن مهر در دولت یازدهم انجام شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irاحمد اصغری مهرآبادی در نشستی خبری با اشاره به اینکه از ابتدای شروع طرح مسکن مهر که از اواسط سال ۸۶ بود، ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد تنظیم قرارداد شد، گفت: از این تعداد تاکنون یک میلیون و ۷۴۵ هزار واحد به اتمام رسید.

وی با اشاره به اینکه حدود ۵۵۷ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده است، بیان کرد: از یک میلیون و ۷۴۵ هزار واحد، یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد افتتاح شده و به بهره برداری رسیده است.

قائم مقام وزیر راه در طرح مسکن مهر تصریح کرد: از یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد، ۶۴ هزار واحد آماده افتتاح است اما افتتاح نشده، بنابراین یک میلیون و ۴۰۶ هزار واحد به افتتاح رسیده است.

مهرآبادی با اشاره به افتتاح صد هزار واحد تا خرداد، گفت: ۱۱ هزار و ۳۰۰ واحد را در جریان سفر استانی رئیس جمهور به استان فارس افتتاح می کنیم.

وی با اشاره به افتتاح ۲۰۰ هزار واحد در دهه فجر سال گذشته، بیان کرد: مجموع افتتاح های ما در سال گذشته به ۳۰۰ هزار واحد رسید، ضمن آنکه از کل رقم افتتاح یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد، ۴۸۰ هزار واحد را به طور کامل با خدمات زیربنایی و محوطه سازی در دولت یازدهم به اتمام رساندیم.

قائم مقام وزیر راه در طرح مسکن مهر با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از کل افتتاح ها در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده است، گفت: افزایش قیمت مصالح ساختمانی و دستمزدها شرایط سختی را در دولت یازدهم به وجود آورده بود و از آنجایی که اغلب متقاضیان ما کم درآمد هستند، بنابراین در آورده خود مشکل داشتند.

مهرآبادی تصریح کرد: از اواخر سال ۹۱ پروژه مسکن مهر با افت مواجه شد اما دوباره از آبان ۹۲ این منحنی سیر صعودی به خود گرفت. در عین حال، در شهریور همان سال به پایین ترین حد پیشرفت در پروژه های مسکن مهر رسیده بودیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۴۰ هزار واحد مسکن مهر متوقف شده بود، گفت: با پیگیری های انجام شده، ۲۳۰ هزار واحد فعال شده و ۱۱۰ هزار واحد هم نیمه فعال هستند که با شیوه نامه جدیدی که از وزارت راه به استانها ارسال شده، این پروژه ها هم فعال می شوند.

قائم مقام وزیر راه در طرح مسکن مهر با اشاره به برگزاری جلسات در بانک مسکن، گفت: کار مسکن مهر به طور جدی دنبال می شود و هر هفته از یکی از استانها یا چند استان بازدید داریم و حتی یک مورد هم نیست که وزیر راه با تصمیمات ما موافقت نکند.

وی با بیان اینکه در دولت نهم و دهم یک میلیون و ۱۰ هزار واحد و در دولت یازدهم ۴۸۰ هزار واحد به طور کامل تمام شد، گفت: ۹۰۰ هزار واحد از کل مسکن مهر خودمالکی است که از این تعداد، ۷۵۰ هزار واحد به اتمام رسیده است که سهم ۸۳ درصدی را نشان می دهد.

مهرآبادی با بیان اینکه ۴۹ درصد مسکن مهر مربوط به تعاونی ها و قراردادهای سه جانبه بوده است، بیان کرد: در هفته دولت مرحله بعدی افتتاح ها انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه امسال ۴۵۰ هزار واحد فروش اقساطی خواهیم داشت، گفت: به دلیل مشکلات تعاونی ها و مسائلی که از آنها در دادگاه ها مطرح است، این واحدها باقی مانده است.

مهرآبادی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید دفترچه فروش اقساطی ۶۰۰ هزار واحد صادر شد، بیان کرد: از کل واحدهای افتتاح شده فروش اقساطی ۴۲ درصد آن انجام گرفته است.

قائم مقام وزیر راه در طرح مسکن مهر با بیان اینکه ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وصول اقساط انجام گرفته است، گفت: ۶۹ درصد از وصول اقساط در دولت یازدهم بوده است که رقم آن ۳ هزار و ۸۱۴ میلیارد تومان است.

مهرآبادی با بیان اینکه ۴۰ درصد از واحدهای تحویل شده در دولت یازدهم بوده است، بیان کرد: برای ۴۹ درصد از واحدها سند اعیانی در دولت یازدهم و ۵۱ درصد در دولت نهم و دهم انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیون و ۲۳۷ هزار واحد سند صادر شده است، گفت: اگر تا پایان اردیبهشت سازندگان و تعاونی ها برای حل مشکلات به ادارات راه و شهرسازی مراجعه نکنند، سازندگان دیگری را جایگزین آنها می کنیم.

مهرآبادی در خصوص افزایش ۵ میلیون تومانی وام مسکن مهر بیان کرد: برای افزایش وام مصوبه شورای پول و اعتبار را گرفتیم و مقرر شد تا از محل وصول اقساط بانکی این افزایش وام تامین شود، البته تا سه سال تنفس داریم تا این پول‌ها را در طرح مسکن مهر هزینه کنیم.

وی با اشاره به اینکه ماهانه بین ۲۲۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان وصول اقساطی داریم، تصریح کرد: برای ۲۳۲ هزار واحد افزایش وام به بانک‌ها ابلاغ شده اما ما پیگیر هستیم که برای کل پروژه ها این وام را دریافت کنیم.

مهرآبادی افزود: در حال حاضر افزایش وام به پروژه های بالای ۷۵ درصد تعلق می گیرد اما به دنبال این هستیم تا پروژه هایی با پیشرفت فیزیکی کمتر هم این وام را دریافت کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی، سقف کل تسهیلات بانکی مسکن مهر را ۵۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۴۸ هزار میلیارد تومان قبلا تصویب شده بود و ۲ هزار میلیارد تومان نیز با پیگیری‌های دولت انجام شد که از این رقم ۴۴ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است و پیگیر مابقی پرداختی ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۶۰۰ هزار واحد در سطح کشور از سوی تعاونی های مسکن مهر در حال انجام بود، گفت: ۴۰ هزار واحد باقی مانده است که با جلساتی که با وزارت کار داشتیم، از آنها درخواست کردیم که یک نماینده به ما معرفی کنند تا پیگیر وضعیت مسکن مهر باشد.

مهرآبادی با بیان اینکه حدود ۱۵۰ هزار واحد مسکن مهر خودمالک هم باقی مانده است، بیان کرد: احتمالا آقای کلانتری به عنوان نماینده وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در طرح مسکن مهر معرفی می شوند.

 

مهر

    نظرات