آغاز بهره‌برداری از ۱۱ هزار واحد مسکن مهر در استان فارس

آغاز بهره‌برداری از ۱۱ هزار واحد مسکن مهر در استان فارس

http://www.bananews.ir/همزمان با سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان فارس و با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، بهره‌برداری از ۱۱ هزار و ۳۵۶ واحد مسکن مهر در این استان، آغاز شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irقائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز بهره‌برداری از واحدهای مسکن مهر در استان فارس که در شهرستان مرودشت برگزار شد، گفت: قانون دولت را مکلف کرده که زمینه خانه‌دار شدن مردم را فراهم کند.

مهرآبادی افزود: در دولت‌های گذشته بحث واگذاری زمین تا ساخت مسکن‌های حمایتی، مشارکتی، اجاره به شرط تملیک و در نهایت مسکن مهر مورد توجه قرار داشت و تاکنون ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در مناطق شهری احداث شده است که بیش از ۵۰ درصد از این واحدها در طرح مسکن مهر قرار دارد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با تلاش کسانی که در طرح عظیم مسکن مهر حضور داشتند توانستیم بالغ بر یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد را به بهره برداری برسانیم و استان فارس توانست یکی از استان‌های موفق باشد.

وی همچنین به اتمام ۹۰ درصد پروژه های مسکن مهر تا پایان سال ۹۴ اشاره و اضافه کرد: در این دولت ۴۸۰ هزار واحد مسکن تحویل شده و حدود ۲۶۰ هزار واحد نیز آماده افتتاح است که به دلیل فراهم نبودن خدمات زیربنایی امکان تحویل آنها نیست.

مهرآبادی با ابراز امیدواری در خصوص همکاری سایر دستگاه‌ها برای فراهم شدن بستر بهره‌برداری از واحدهای مسکن مهر، تاکید کرد: ما به این اصل پایبندیم که هدف خدمت به مردم،حل مشکلات آنان است اگر چه شرایط حساس و دشوار باشد.

مدیر مسکن و ساختمان فارس نیز در این مراسم گفت: از مجموع ۱۱۲ هزار واحد مسکن مهر استان فارس تاکنون عملیات ساخت ۸۵ هزار واحد به پایان رسیده و این واحدها به صاحبان آن تحویل شده است.

ابراهیم بهاروند ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال تعداد واحدهای ساخته شده مسکن مهر در استان فارس به ۱۰۰ هزار واحد برسد.

او همچنین گفت: از مجموع ۱۱ هزار و ۳۵۶ واحد مسکن مهر به بهره‌برداری رسیده، ۷ هزار و ۴۴۱ واحد مربوط به راه و شهرسازی فارس، ۱ هزار و ۵۰۰ واحد بنیاد مسکن،۱۰۷ واحد بافت فرسوده، یک هزار و ۱۱۳ واحد راه و شهرسازی لارستان و یک هزار و ۱۹۵ واحد مسکن مهر شهر صدرا است.

این مقام مسئول ادامه داد: این پروژه‌ها در قالب پروژه‌های تفاهم سه جانبه، تعاونی ۵ ساله و ۹۹ ساله و همچنین مسکن مهر خود مالکی ساخته شده و با وجود مشکلات فراوان، استان فارس یکی از پیشروترین استان‌ها در ساخت مسکن مهر است که نتیجه همدلی همکاران ما در راه و شهرسازی فارس و دیگر دستگاه‌ها است.

 

ایسنا

    نظرات