کاهش ۳۰ درصدی معاملات مسکن

کاهش ۳۰ درصدی معاملات مسکن

http://www.bananews.ir/براساس آمار ثبت شده، تعداد معاملات خرید فروش مسکن در فروردین ماه ۱۳۹۴ نسبت به زمان مشابه سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی مواجه شده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irبازار مسکن در نخستین ماه سال در ثبات به سر برده است ،براساس آمار ثبت شده در اتحادیه مشاوران املاک در فروردین‌ماه ۱۳۹۴، ۵۰ هزار و ۴۷۰ مورد قرارداد خریدو فروش در سطح کشور به ثبت رسیده که این رقم در مقایسه با زمان مشابه سال قبل ۲۱ هزار و ۷۵۱ مورد کاهش داشته است.

همچنین ۲۷ هزار و ۸۴۸ مورد قرار‌داد اجاره در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ منعقد شده است که این رقم نیز در مقایسه با فروردین‌ماه سال ۱۳۹۳، پنج درصد کاهش داشته است.

حجم معاملات در نخستین ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل روند کاهشی را نشان می‌دهد که براین اساس می‌توان گفت بازار مسکن هم‌چنان در سکون پیش می‌رود و تحرک خاصی در آن اتفاق نیفتاده است.

براساس این گزارش در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ در شهر تهران پنج هزار و ۲۳۱ مورد قرار‌داد خرید و فروش منعقد شده است که این میزان نسبت به زمان مشابه سال قبل ۳۸ درصد کاهش داشته است.

همچنین در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴، شش هزار و ۶۹۱ مورد قرار‌داد اجاره به ثبت رسیده است که این رقم هم نسبت به زمان مشابه سال قبل هشت درصد کاهش داشته است.

 

ایسنا

    نظرات