ایلام، پیشرو در بازسازی مدارس فرسوده

ایلام، پیشرو در بازسازی مدارس فرسوده

http://www.bananews.ir/مدیرکل نوسازی مدارس ایلام گفت: از مهرماه دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده مورموری در مدارس نوساز مشغول تحصیل می‌شوند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir«سعید هژبری»اظهار کرد: در مناطق زلزله‌زده ۱۳ فضای آموزشی در حال احداث و مقاوم‌سازی هستند و برای این پروژه‌ها ۶۵ میلیارد ریال از اعتبارات بحران، استانی، خیرین و ملی منظور شده که در صورت اختصاص بقیه‌ی اعتبارات فصل بحران فضاهای آموزشی برای مهرماه به بهره‌برداری می‌رسند.

وی بابیان این‌که پس از وقوع زلزله مورموری ضمن تعمیر و آماده‌سازی فضاهای آموزشی ۴۲ کانکس برای اسکان موقت دانش‌آموزان تهیه و در مناطق زلزله‌زده استقرارداده شده‌اند، افزود: تا مهرماه دانش‌آموزان در مدارس نوساز مشغول تحصیل می‌شوند.

هژبری ادامه داد: از ۶۲۰ کلاس درس فرسوده‌ی تخریبی استان تاکنون ۵۴۶ کلاس درس مجدداً احداث و به بهره‌برداری رسیده‌اند و نوسازی مدارس استان در طرح تخریب و بازسازی فضاهای فرسوده یکی از استان‌های پیشرو و برتر کشور است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان ایلام با اشاره به این‌که ساخت مدارس زلزله‌زده مورموری در اولویت کاری این دستگاه است، تصریح کرد: ۵۹ پروژه‌ی آموزشی در قالب ۳۳۱ کلاس درس با ۷۲ هزار مترمربع زیربنا در دست احداث است و ۴۱۰ میلیارد ریال هم اعتبار برای آن‌ها در نظر گرفته‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: پارسال، مساعدت خیرین گران‌قدر در تأمین اعتبارات پروژه‌ها بسیار خوب بوده و کمک آن‌ها در قالب میزان تعهدات آن‌ها یعنی ۱۴۱ میلیارد ریال رضایت‌بخش بوده است.

 

ایسنا

    نظرات