گزارش بازار مسکن و ساخت و ساز پایان خرداد منتشر می‌شود/ بازگشت رونق به بازار مسکن در ماه‌های آتی

گزارش بازار مسکن و ساخت و ساز پایان خرداد منتشر می‌شود/ بازگشت رونق به بازار مسکن در ماه‌های آتی

http://www.bananews.ir/دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با بیان اینکه تا پایان خردادماه سال جاری گزارش وضعیت بازار مسکن و ساخت‌وساز کشور منتشر و واقعیت‌ها به جامعه منعکس می‌شود، گفت: رونق طی ماه‌های آینده به بازار مسکن و ساخت و ساز کشور باز می‌گردد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irفرشید پورحاجت مبنی براینکه مقامات دولتی و بخش خصوصی فعال در بخش مسکن عنوان می‌کنند که رونق به بازار مسکن باز خواهد گشت، گفت: در حال حاضر رکود مسکن یک دوره ۲ تا ۳ ساله خود را سپری می‌کند و تجربه نشان می‌دهد که بعد از یک دوره رکود ۲ ساله، رونق به بخش مسکن باز می‌گردد.

*تحقیق از بازار مسکن کشور آغاز شد

وی ادامه داد: کانون سراسری انبوه‌سازان کشور در حال تحقیق و گرفتن گزارش از استان‌های مختلف است، تا ببیند، وضعیت بازار مسکن چگونه است.

پورحاجت با اشاره به اینکه در ماه‌های آینده رونق به بازار مسکن همراه با ثبات قیمت باز خواهد گشت، تأیید کرد: در خردادماه فصل نقل و انتقال و بازار اجاره آغاز می‌شود و می‌توان در این ماه بازخوردهای خوبی از بازار مسکن گرفت.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور ادامه داد: این کانون در پایان خردادماه سال جاری گزارش وضعیت بازار مسکن و ساخت و ساز را از استان‌ها جمع‌آوری و منتشر خواهد کرد.

به گفته وی، در این گزارش سعی خواهد شد، بازار مسکن به شکل واقعی همان طور که است به جامعه و مردم منعکس شود.

پورحاجت در پاسخ به این سؤال که آیا رونق ساخت و ساز بازار مسکن به منزله افزایش قیمت است، تصریح کرد: افزایش معقول قیمت مسکن به نفع بازار مسکن و تولید است، چرا که به هر حال وقتی هزینه‌ها و دستمزدها بالا می‌رود طبیعی است که قیمت تمام شده مسکن نیز افزایش یابد.

 

فارس

    نظرات