دلایل سیاسی عامل رکود بازار مسکن است

دلایل سیاسی عامل رکود بازار مسکن است

http://www.bananews.ir/کارشناس مسکن گفت: اوضاع سیاسی و اقتصادی در روند بازار مسکن تاثیر‌گذار است و طرح‌های دولتی باید هرچه سریع‌تر به این حوزه سروسامان دهند تا از میزان دلمشغولی‌های مردم کاسته شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمحمد علی پورشیرازی کارشناس مسکن اظهار کرد: با توجه به این‌که مسکن یک نیاز اساسی در جامعه است، در طول سال‌های اخیر از آن استفاده سیاسی شده است.

وی افزود: در دی‌ماه سال ۱۳۸۴ وضعیت بازار مسکن آرام بود، اما براثر سواستفاده در فروردین‌ماه سال ۱۳۸۵ شاهد تغییر وضعیت در این حوزه بودیم.

پورشیرازی با بیان این‌که مسکن مهر طرح درستی بود اما فاجعه‌آمیز اجرا شد، تصریح کرد: مردم در بازار سرگردان هستند و طرح مسکن مهر نیز در جهت تقویت زندگی مردم موفق نبود.

 

این کارشناس مسکن با اشاره به این‌که باید جلوی شناورشدن مردم از روستاها به شهرها گرفته شود، گفت: شهر تهران به اندازه نیازش واحد مسکونی دارد، اما در شرایط فعلی عوامل سیاسی و اقتصادی دلیل رکود است.

وی با بیان این‌که امیدوار هستیم طرح‌های مطرح شده از سوی دولت به سرانجام برسند، تصریح کرد: تنها افزایش میزان تسهیلات بانکی به این حوزه کمک نمی‌کند، چرا که باید توان بازپرداخت تسهیلات از سوی مردم نیز وجود داشته باشد.

پورشیرازی خاطر نشان کرد: رکود در این بازار ادامه‌دار خواهد بود چرا که فاصله عرضه وتقاضا در شرایط فعلی بسیار زیاد است.

این کارشناس مسکن با اشاره به این‌که در آینده شاهد افزایش قیمت‌ در این حوزه خواهیم بود، گفت: بخش مسکن با ۲۷۶ حوزه اشتغال در کشور ارتباط دارد به همین دلیل باید اقداماتی در جهت سروسامان دادن به این حوزه هرچه سریع‌تر صورت گیرد.

وی در پایان گفت: با افزایش قیمت‌ها رکود دراین حوزه ادامه‌دار خواهد بود و دلمشغولی‌های مردم با توجه به این‌که نیاز مسکن یک نیاز واقعی است و چگونگی کیفیت آن بسیار مهم است به قوت خود باقی خواهد ‌ماند.

 

ایسنا

    نظرات