متوسط اجاره‌بها در گران‌ترین منطقه تهران

متوسط اجاره‌بها در گران‌ترین منطقه تهران

http://www.bananews.ir/متوسط بهای اجاره هر متر مربع زیربنای مسکونی در تهران، در زمستان سال گذشته معادل ۱۸ هزار تومان بوده‌ است، درحالیکه گران‌ترین متوسط اجاره بها در این مدت در تهران مربوط به منطقه یک و با قیمت ۳۰ هزار تومان به ازای هر متر مربع بوده‌ است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irبر اساس گزارش مرکز آمار، متوسط اجاره بهای ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی در تهران در زمستان سال قبل، معادل ۱۸ هزار تومان بوده‌ است که این میزان در مقایسه با پاییز سال گذشته، ۵ درصد کاهش و نسبت به زمستان سال ۱۳۹۲، ۱۵ درصد رشد داشته‌ است.

گران‌ترین قیمت متوسط اجاره بها در این مدت، در منطقه یک تهران و با قیمت حدود ۳۱ هزار تومان و ارزان‌ترین اجاره بها نیز در منطقه ۱۹ تهران و با قیمت ۹ هزار تومان بوده‌ است.

همچنین تغییرات مبلغ اجاره بها بعلاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای هر متر مربع زیر بنای مسکونی، در معاملات انجام شده بین حداقل دو هزار تومان در منطقه ۲۰ و حداکثر ۹۳ هزار تومان در منطقه دو تهران بوده است.

در حالیکه تعداد معاملات اجاره بها در زمستان سال گذشته نسبت به پاییز این سال ۹٫۵ درصد و نسبت به زمستان سال ۱۳۹۲، نزدیک به ۹ درصد افزایش داشته‌است، بیشترین سهم معاملات اجاره در تهران مربوط به منطقه پنج بوده است. سهم معاملات این منطقه نسبت به کل معاملات اجاره بهای تهران ۱۳ درصد بود.

همچنین بر اساس گزارش مرکز آمار، در بین مناطق بیست و دوگانه تهران، منطقه ۲۲ با انجام ۱٫۵ درصد از کل معاملات کمترین سهم را در معاملات اجاره بهای انجام شده در زمستان سال گذشته داشته است.

 

ایسنا

    نظرات