ابلاغ حساب امانی پیش‌فروش مسکن به تمام بانک‌ها

ابلاغ حساب امانی پیش‌فروش مسکن به تمام بانک‌ها

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی از ابلاغ حساب امانی پیش‌فروش مسکن به تمام بانک‌های کشور خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irعباس آخوندی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با پیگیری مقدمات لازم و به نتیجه رسیدن مذاکرات با بانک مرکزی حساب امانی پیش‌فروش مسکن ابلاغ شده و در اختیار تمام بانک‌های کشور قرار گرفت.

وی همچنین در رابطه با طرح سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد دلاری خود در حوزه راه‌آهن نیز اعلام کرد: این رقم با توجه به اهداف در نظر گرفته شده در سند چشم‌انداز به هیچ عنوان بلندپروازانه نیست و اگر بنا داریم به برنامه‌ریزی‌ها عمل کنیم به عددی در این حدود احتیاج است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ساخت ۲۰ هزار کیلومتر راه‌آهن جدید، افزایش ۲۰ هزار واگن باری و ۲۵۰۰ واگن مسافری به ناوگان کشور، افزایش ۷۵۰ لوکوموتیو به خطوط ریلی داخلی، دوخطه، سه‌خطه و چهارخطه سازی خطوط ریلی اصلی کشور و دیگر اهداف بلند‌مدت قطعا به سرمایه‌گذاری کلانی احتیاج داشته که باید تا افق ۱۴۰۴ به آن دست پیدا کنیم.

وی درباره‌ی استفاده از توان داخلی در پیشبرد اهداف داخلی کشور نیز اظهار کرد: در تلاشیم در جریان قرار‌داد‌هایی مانند ساخت ریل در ذوب‌آهن اصفهان و استفاده از واگن‌های داخلی، صنایع داخلی کشور را در این حوزه فعال کنیم و بیشترین استفاده را از آنها داشته باشیم.

 

ایسنا

    نظرات