سنگ شکن‌ها، آلوده‌کننده هوای بجنورد

سنگ شکن‌ها، آلوده‌کننده هوای بجنورد

http://www.bananews.ir/مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: هنوز محلی برای فعالیت سنگ شکن‌ها در بجنورد جانمایی نشده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irعلی اصغر مطهری،با اشاره به اینکه حضور و فعالیت سنگ شکن‌ها در حریم این شهر یکی از دغدغه‌های این اداره کل است، اظهار کرد: از ابتدا نباید برای فعالیت این سنگ شکن‌ها مجوز صادر می‌شد، اما حال که صادر شده است برای ادامه فعالیت و جابه‌جایی آنها باید محلی مناسب درنظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه فعالیت سنگ شکن‌ها موجب آلودگی هوای این شهر می‌شود، افزود: با توجه به اینکه بادهای شمال غربی وارد این شهر می‌شود، نگران فعالیت واحدهای مستقر در این سمت شهر هستیم، بنابراین با واحدهای سنگ شکنی که فاکتورهای محیط زیست را رعایت نکنند برخورد خواهیم کرد. از سوی دیگر برخی واحدهای سنگ شکن در مناطقی فعالیت می‌کنند که محل برداشت آنها در نزدیکی مکان‌هایی است که مردم از آنجا برای سفر و گشت و گذار استفاده می‌کنند بنابراین باید برای آنها چاره‌ای اندیشیده شود.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا تاکنون عزم جدی برای جابه‌جایی سنگ‌شکن‌ها وجود نداشته است، بیان کرد: این کار نیازمند جدی همکاری چندین دستگاه همچون صنعت، معدن و تجارت است. اولین گامی که برای این هدف باید برداشته شود جانمایی محلی برای انتقال آنهاست.

این مقام مسئول یادآور شد: با سنگ شکن‌هایی که به تذکرات این اداره کل اعتنایی نکند از طریق دستگاه قضایی برخورد خواهد شد.

 

ایسنا

    نظرات