افزایش تسهیلات مسکن، تنها مسکنی برای مستاجران

افزایش تسهیلات مسکن، تنها مسکنی برای مستاجران

http://www.bananews.ir/بعد از پیگیری دو ساله وزیر راه و شهرسازی و افزایش تسهیلات مسکن به ۸۰ میلیون تومان، متاسفانه وجود شرایط سنگین برای بازپرداخت و سپرده گذاری باعث شده این تسهیلات تنها به عنوان مسکن برای بازار باشد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irوضعیت بازار مسکن با افزایش نرخ تسهیلات خرید مسکن به ۸۰ میلیون تومان کمی تغییر کرده و حال وهوای بهاری به خود گرفته است ، اما متاسفانه این هوای بهاری برای بازار مسکن چندان دوام بخش نیست.

براساس این گزارش بعد از تصویب شورای پول واعتبار مبنی بر افزایش خرید تسهیلات مسکن بازار جان تازه ای گرفت و از رکود چند ساله خارج شد.

به گفته عقبایی رییس اتحادیه املاک کشوری بازار مسکن از افزایش تسهیلات مسکن استقبال می کند و واکنش مثبتی نشان می دهد. و رکودی که چندین سال است گریبان گیر این بازار شده خارج می شود.

عقبایی رونق افزایش تسهیلات را در بخش واحدهای کوچک ارزیابی کرده و معتقد است : این میزان تسهیلات با سپرده گذاری ۴۰ میلیون تومان تنها در بخش واحدهای نقلی موثر است و بعد از گذشت یکسال اثری در بخش افزایش قیمت مسکن ندارد.

اما این در حالی است که به گفته بسیاری از مشاوران املاک هنوز زمزمه های افزایش میزان تسهیلات به گوش می رسد بسیاری دلالان از این فرصت استفاده کرده و میزان قیمت های ملک خود را دو برابر کرده اند.

براساس این گزارش یکی از مشاوران املاک با اشاره به اینکه میزان نرخ اجاره هنوز در اوایل ماه رشد ۱۰ دردصدی داشته است به طور قطع در تابستان این میزان اجاره بیشتر می شود

همچنین این موضوع در بخش خرید وفروش نیز بیشتر نشان داده می شود.

این گزارش می افزاید: طبق گزارشات مرکز آمار میزان صدور پروانه های ساختمانی طی چند سال گذشته کاهش قابل توجهی پیدا کرده است و بسیاری از سازندگان معتقد هستند این میزان تسهیلات می تواند می تواند به بخش ساخت وساز جان دوباره ای ببخشد.

البته به گفته بسیاری از کارشناسان موضوع افزایش نرخ تسهیلات نقش موثری در رشد حاشیه نشینی دارد که رسیدگی به این موضوع را باید مسولان در اولویت کارهای خود قرار دهند.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات