ویژگی‌های مسکن قابل خرید با وام ۸۰ میلیونی

ویژگی‌های مسکن قابل خرید با وام ۸۰ میلیونی

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی شرایط مسکن قابل خرید با تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن را اعلام و تاکید کرد که میزان اقساط این تسهیلات بیشتر از اجاره پرداختی طبقه متوسط نیست.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irعباس آخوندی در حاشیه بیست‌وپنجمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی در مورد این‌که آیا مسکن قابل خرید با وام‌های پرداختی صندوق پس‌انداز مسکن ویژگی‌های خاصی دارند؟ به خبرنگار ایسنا گفت: این خانه‌ها باید منطبق با الگوی مصرف مسکن باشند.

وی توضیح داد: دریافت‌کنندگان تسهیلات از صندوق پس‌انداز مسکن باید در نظر داشته باشند که خانه‌های خریداری شده در تهران نباید کمتر از ۷۰ متر و در شهرستان‌ها کمتر از ۱۰۰ متر باشد.

 

به گفته آخوندی متقاضیان دریافت تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن مجاز به خرید خانه با عمر بیشتر از هفت سال نیستند.

وزیر راه و شهرسازی درباره‌ی اقساط بالای این تسهیلات تاکید کرد: قاعدتا کسانی می‌توانند این وام را دریافت کنند که از توانایی بازپرداخت آن برخوردار باشند.

وی در پاسخ به این سوال که فکر نمی‌کنید اقساط وام تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن بسیار بالا است؟ تصریح کرد: فکر می‌کنید از میزان اجاره‌ای که طبقه متوسط می‌پردازد بیشتر است؟ فکر نمی‌کنم بیشتر باشد.

اخیرا شورای پول و اعتبار طرحی برای افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن در قالب صندوق پس‌انداز مسکن مصوب کرد که بنا بر آن متقاضیان خانه اولی‌ می‌توانند در تهران تا سقف ۸۰ میلیون تومان، در شهرهایی با جمیعت بالای ۲۰۰ هزار نفر تا سقف ۵۰ میلیون و در سایر مناطق شهری تا ۴۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که متقاضی باید حداقل یکسال برای دریافت این تسهیلات سپرده‌گذاری انجام دهد.

براین اساس برای دریافت وام ۸۰ میلیونی هر گیرنده تسهیلات باید در طول ۱۲ سال حدود ۱۶۵ میلیون تومان به عنوان اصل و سود پول به بانک مسکن بازگردانده و ماهانه نزدیک به یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قسط بپردازد.

 

ایسنا

    نظرات