ورود عموم به شهرک‌های میلیاردی ممنوع/ خانه‌های خالی به دنبال متقاضی می‌گردد

ورود عموم به شهرک‌های میلیاردی ممنوع/ خانه‌های خالی به دنبال متقاضی می‌گردد

http://www.bananews.ir/ایجاد شهرک‌های ویلایی و خانه‌های سوپرلوکس در برخی از مناطق تهران که قیمت آنها به ۲۰ میلیارد تومان نیز رسیده و از سوی دیگر وجود واحدهای کوچک که حتی برخی از متقاضیان توانایی خرید یک متر آن را هم ندارند، از احوالات پایین شهر بالای شهر تهران است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irطی ماه‌های اخیر آگهی‌های واحدهای لوکس در نیازمندهای کمتر به چشم می‌خورد، اما قیمت‌های این واحدها نه تنها کاهش نیافته بلکه چندین برابر گشته است.

گزارشات میدانی حاکی از آن است که این واحدها تنها یک واحد لوکس نیستند بلکه امکانات برخی از این واحدها قابل مقایسه با هیچ ساختمانی نیست.

سالن سینمای سه بعدی با سیستم صوتی دالبی ساراند، سالن بیلیارد با میز اسنوکر، دو فضای مجزا با مساحت بالغ بر ۵۰۰ متر مربع جهت استخر، سالن Gym با دستگاه ورزشی، کنترلرهای هوشمند ABB با امکان تنظیم دما، نور، صدا یا موسیقی تنها بخشی از امکانات سوپر رویایی برج‌ها هستند.

همچنین شنیده‌ها حاکی از آن است که ورود افراد عادی به برخی از شهرک‌های رویایی ممنوع و این موضوع نشان می‌دهد که یقه سفیدهای جامعه واحدهای فوق لوکس و ویلاهای مدرن را از آن خود کرده‌اند و به همین بهانه ورود به شهرک‌ها را ممنوع کرده‌اند.

براساس این گزارش؛ طی صحبت با برخی از مشاوران املاک واقع در مناطق ۱ و ۲ که این برج‌ها وجود دارند، مشخص شد که برخی از اشخاص خاص مانند فوتبالیست‌ها، بازیگران و پزشکان اغلب به سراغ این واحدها می‌روند و وجود امکاناتی، همچون سالن سینما، استخر، سونا، جکوزی و طبقات بالای پنت هاوس‌ها باعث فروش و یا اجاره سریع آن‌ها می‌شود.

طبق برآوردهای صورت گرفته مشخص شد که کم‌ترین قیمت این واحدهای سوپر لوکس از ۱۰ میلیارد تومان شروع و قیمت برخی از واحدهای لوکس واقع در شهرک‌های ویلایی درمناطق شمال کشور و یا تهران به ۳۰ میلیارد تومان نیز می‌رسد.

از این موضوع که بگذریم، به وضعیت بازار مسکن و واحدهای کوچک می‌پردازیم.

طبق گزارشات میدانی در حال حاضر میانگین قیمت یک واحد مسکونی در تهران ۴ میلیون تومان است با این وجود بسیاری از متقاضیان توانایی خرید این واحدها با این میانگین قیمت را ندارند.

براساس این گزارش؛ میانگین خرید یک واحد ۷۰ متری در منطقه متوسط تهران از ۲۰۰ میلیون تومان شروع می‌شود و به ۶۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

درحال حاضر دولت با تدابیری که اندیشده میزان تسهیلات مسکن از ۳۰ میلیون تومان به ۸۰ میلیون تومان رسانده است اما این میزان تسهیلات نیز نتوانسته جوابگوی بازار مسکن حتی برای واحدهای کوچک نیز باشد.

براساس این گزارش؛ بسیاری از کارشناسان در خصوص این تسهیلات معتقد هستند که این تسهیلات نه تنها بازار را بهبود نبخشیده بلکه باعث افزایش قیمت نیز شده و از سوی دیگر بالا بودن نرخ اقساط این وام‌ها باعث شده کمتر متقاضی به سوی این تسهیلات برود. این طور که به نظر می‌رسد تسهیلات، تنها مسکنی برای بازار مسکن به شمار می‌رود و دولت باید به فکر چاره دیگری باشد تا بتواند این انباشت متقاضی که سالانه با افزایش میزان ازدواج‌ها بیشتر می‌شود را کاهش دهد.

بنابراین؛ دولت و وزارت راه و شهرسازی باید تدابیر دیگری برای این آشفته بازار مسکن بیاندیشند و سعی کنند با برنامه‌ریزی‌های دقیق تر و مدیریت بهتر وضعیت بازار بخصوص بازار مسکن که اصلی‌ترین و گران‌ترین کالای مصرفی جامعه است را بهبود ببخشد.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات